Garcia Terol: “Després de pagar 3000 € de premi més les dietes del jurat, al guanyador se li va encomanar una imatge al gust de l’equip de governâ€
El BLOC de Xà tiva ha denunciat que la imatge que va guanyar el concurs convocat a final de 2006 per a definir la imatge corporativa de l’Ajuntament de Xà tiva i que es va resoldre en 2007 no és la que s’ha decidit utilitzar finalment per l’Ajuntament. A aquest concurs, premiat amb 3000 €, es van presentar diverses opcions, des de reproduccions modernitzades de l’escut tradicional fins imatges no basades en l’escut, fruit de la poca definició de les bases, que no especificaven quins elements havia de tindre la imatge corporativa. El guanyador, Luis Mateu, va presentar una imatge que contenia tots els elements tradicionals amb el nom de ‘La bella Xà tiva’, però sembla que aquesta imatge no va agradar a l’equip de govern que va decidir encomanar a aquesta mateixa persona un nou disseny. Aquest disseny no es va realitzar fins després de la presentació, a principi de 2009, de la imatge turÃstica de Xà tiva dins del Pla de Dinamització TurÃstica, que com és conegut, consta d’una X amb el dibuix de fons de la casulla dels Borja. La imatge que finalment s’ha definit, com ja va denunciar el BLOC, utilitza el mateix dibuix de fons però amb la silueta d’un castell, i no conté cap dels altres elements tradicionals com el rombe amb les quatre barres i la corona reial. Aquesta decisió no s’ha basat finalment en cap acord, sinó només en comunicacions internes, donat que sembla que l’equip de govern no vol que li diguen que acorda utilitzar una imatge que no respecta l’escut tradicional.
Per al regidor del BLOC a l’Ajuntament de Xà tiva i secretari local d’aquesta formació, Joanjo Garcia Terol, “com ja vam denunciar des del BLOC, l’equip de govern, sense respectar de cap manera el nostre escut tradicional, ha definit una imatge corporativa que no conté tots els elements que han definit la nostra ciutat durant segles, i encara que només es tracte de la imatge corporativa, és la que veuen tots els ciutadans i ciutadanes en tot allò que depén de la nostra administració pública. Encara que la intenció inicial de definir una imatge comuna per a tots els serveis de l’Ajuntament era positiva, el resultat final és que es va muntar un concurs i es van gastar uns diners que finalment no han servit de res, perquè per una altra banda es va encomanar una imatge turÃstica de la ciutat que finalment, amb una xicoteta variació, és la que s’ha utilitzat.â€
A vore si ho entenc????? Es fa un concurs, amb un jurat independent, no?.. Es tria una imatge corporativa, que es la que guanya eixe concurs, vaig be?. I, aleshores va i en compte d’utilitzar la guanyadora, s’encomana un altra totalment diferent que es que que s’utilitza ara mateix????
«para recorrer este camino no hacian falta alforjas», i resulta que el castellet blavet ens ha eixit per un pico i l’ha triat l’alcalde directament.