L’Ajuntament de Xàtiva ha iniciat les obres de connexió entre les xarxes 2 i 4 d’aigua potable de la ciutat. Aquestes obres, situades al carrer Ximén de Tovia, formen part del pla d’inversions Xàtiva Creix i són necessàries per a la posterior actuació de reparació del Canal de Bellús. L’import de la inversió ascendeix a 141.887,21 euros. L’objecte de l’actuació és establir una solució per a la interconnexió de les dues xarxes de subministrament de manera que davant avaries del sistema o possibles tasques de manteniment de dipòsits, sala de bombeig o canal de Bellús es mantinga el subministrament a la població en plenes garanties . S’estima que el termini d’execució de les obres s’allargarà per espai de tres mesos, aproximadament.
El regidor de Serveis Públics, Ignacio Reig, comenta que «és un gran avanç per a aquesta ciutat perquè, un cop acabades les obres, permetran en un moment determinat poder subministrar tota la ciutat amb aigua del sistema de Egevasa, el que permetrà assecar el Canal de Bellús per entrar-hi i fer una primera revisió i les posteriors reparacions. Esperem poder licitar les obres de reparació del Canal de Bellús en el mes d’abril «. El regidor també ha avançat la seua intenció de, a partir d’ara i amb periodicitat anual, escometre una setmana d’assecat del canal i les reparacions la necessitat de les quals es detecte a través d’aquestes prospeccions.
La xarxa d’aigua potable nª 2 abasteix gran part del nucli urbà i a la zona dels polígons industrials. És, per tant, la més extensa de la ciutat i no disposa d’alternativa per a suplir el seu subministrament des del Canal de Bellús. No obstant això, altres xarxes de subministrament de la ciutat sí compten amb aquesta possibilitat gràcies a actuacions anteriors. Per exemple, entre 2003 i 2006 es va dur a terme la connexió del dipòsit de la Bola amb les xarxes 3 i 4 i en 2008 es va connectar la xarxa 1 al dipòsit d’Aigües de Bixquert.
L’actuació consisteix en l’execució d’una conducció de 370 metres de longitud, des de la plaça de l’Estació fins al pont del passeig del Ferrocarril, unint la conducció del carrer Ausiàs March amb la que subministra als polígons, de manera que les xarxes 2 i 4 queden connectades per una conducció amb capacitat suficient per a possibilitar un subministrament alternatiu enfront d’operacions de manteniment o avaries del sistema.