ajuntament-de-xativa

Havent tingut notícia del comunicat del SPPLB sobre la sentència del TSJ, volem recordar que dita sentència fa al·lusió al procés de millora d’ocupació amb què Antonio Collado va ocupar la plaça de cap de policia de manera provisional. Val a dir que aquella relació jurídica ja s’ha extingit per cessament del propi interessat i que, per tant i a efectes pràctics, la sentència no afectarà a la situació actual, ja que Antonio Collado ha obtingut en propietat la plaça de cap de policia, de manera definitiva i per oposició.

No deixa de sorprendre que el sindicat estiga recorrent el procés de provisió d’una plaça que va estar coberta de manera irregular durant 15 anys. El TSJ considera que tot el procediment és completament ajustat a dret i simplement considera que el que poguera presentar-se a la millora d’ocupació només qualsevol intendent de la Comunitat Valenciana no és suficient, perquè entén que haguera pogut presentar-se qualsevol, sent que el sindicat demanava que es pogueren presentar els inspectors de la pròpia plantilla de l’Ajuntament de Xàtiva.

L’Ajuntament recorrerà la sentència del TSJ mitjançant recurs de cassació al Tribunal Suprem, perquè, respectant plenament la decisió del TSJ, no pot entendre’s que l’Ajuntament haja obrat indegudament al convocar les bases quan únicament s’ha limitat a redactar-les conforme a la possibilitat que fixava la llei i era que es pogueren presentar funcionaris de la categoria professional immediatament inferior.

Actualment, en un procediment públic en el que, de nou, el sindicat ha impugnat i ha perdut, l’Ajuntament ha cobert en propietat la plaça de cap de la policia, convocatòria a la qual s’ha pogut presentar qualsevol funcionari de policia i que ha guanyat el Sr Collado, la qual cosa determina que, amb independència de que l’Ajuntament recórrega en cassació al Tribunal Suprem i que aquest li done o no la raó, la sentència no té efecte pràctic, simplement perquè el procés de millora d’ocupació buscava regularitzar una plaça que durant 15 anys havia estat proveïda il·legalment, i fer-ho de manera transitòria durant el període de la presa de decisió de proveir la plaça de manera interina i la provisió definitiva que ja s’ha produït per oposició.

WhatsApp Portal de Xàtiva