Nou impuls de la Fundació Caixa Ontinyent al seu programa d’educació financera

35
  • Amb motiu del Dia de l’Educació Financera a Espanya, que se celebra dilluns que ve, l’entitat fa balanç de la seua actuació i presenta els seus projectes més immediats.
  • Formació online per a professors, App interactiva de contes infantils, webinars, eines de gestió i campanya divulgativa amb l’actriu María Juan, entre les activitats més destacades.

Fundació Caixa Ontinyent està reorientant el seu programa d’educació financera “Finança’t” amb un major impuls online, en línia amb les recomanacions generals i amb la situació creada pel covid-19, i amb l’objectiu de caminar cap a la nova era digital.

Les noves necessitats educatives, així com la major utilització de mitjans digitals han suposat un gir en el tipus d’activitats que ofereix el programa. De fet, s’han concentrat en:

  • El pròxim llançament d’una campanya divulgativa, amb la col·laboració de l’actriu i còmica Maria Juan que aborda, des de l’humor, els conceptes financers.
  • L’impuls de cursos online per a professors, realitzats a través dels CEFIRES de Xàtiva i Xest. En el cas de Xátiva, la IV edició de “Finances bàsiques: és bàsic saber el bàsic”, tindrà lloc la pròxima setmana i ja es troben programades la cinquena i la sisena edició davant l’alta demanda formativa. A Xest, el curs “Finances bàsiques: un poc més enllà” va dirigit a professors de formació professional de la Comunitat Valenciana.
  • Posada en funcionament de “Els contes de Dino”, una App interactiva per a aprendre divertint-se, que conté la col·lecció de contes infantils de la sèrie d’educació financera publicats per l’obra social de Caixa Ontinyent, amb audició, lectura, jocs i activitats en valencià, en castellà i en anglés. És gratuïta i està disponible per a Android i Apple.
  • Llançament d’un programa de webinars, amb la finalitat de donar a conéixer la nova realitat online, que juga ja un paper fonamental en la gestió quotidiana de l’economia personal i familiar.
  • Impuls i major presència en xarxes socials, com Facebook, Instagram, Twitter i Youtube.
  • Elaboració de noves eines online com a suport per a la previsió i realització de pressupostos de l’economia domèstica.

Un programa innovador, amb quasi 40.000 usuaris en els seus quatre anys de trajectòria.
Des de la seua posada en marxa a l’octubre de 2016, el programa d’educació financera de la Fundació Caixa Ontinyent “Finança’t” ha sigut utilitzat per 39.954 persones, 37.182 a través de la web i xarxes socials, i 2.142 en cursos, tallers i conferències presencials.

“Finança’t” és innovador pels seus continguts, pel seu públic objectiu, per les seues activitats i pels canals de comunicació que utilitza. Està obert a persones de totes les edats, en valencià i castellà, i té com a eix el seu web programafinancat.es, que disposa d’un autotest, documentació segmentada per edats i matèries, informació, eines, enllaços i notícies en constant evolució, així com una àmplia difusió a través de xarxes socials.

A més, és un programa transcendent per la importància actual de disposar d’una mínima cultura financera, essencial per al progrés i creixement inclusiu i econòmic. Totes les persones, a cada moment de la vida i pràcticament cada dia, afrontem decisions que influiran en les nostres finances i, per tant, en el nostre futur i el nostre benestar.

Cal considerar que l’índex de coneixements a les nostres comarques es troba per baix de la mitjana d’Espanya, que ja es troba per baix de la mitjana internacional.

Diseño, programación y mantenimiento web en Xàtiva