Les dades recopilades des del 27 de juliol, data de publicació fins a la finalització de la Fira mostren que 13.538 usuaris van accedir al nou portal de la Fira de Xàtiva, consultant-se un total de 47.179 pàgines. Des dels primers dies d’agost, la pàgina va rebre una mitjana de 500 usuaris diaris, produint-se una pujada de visites els dies previs a la inauguració: el diumenge 13 van accedir 1050 usuaris, el dilluns 14, dia de la inauguració, 1700 usuaris i el diumenge 15, primer dia de la fira, 2080 usuaris van visitar la nova plataforma digital.
El nou portal ofereix la informació en els dos idiomes oficials: valencià i castellà. Les consultes es van repartir al 50% en tots dos idiomes en pàgines principals, seccions i pàgines d’esdeveniments.
Aquest percentatge de visualitzacions dels continguts va ser molt repartit, destacant les pàgines d’informació general siguent les més consultades per aquest ordre; pàgina d’inici, el programa d’actes, la secció música i concerts i la pàgina d’informació sobre aparcaments.
Els esdeveniments que van tenir un major interès i van rebre més visites van ser: la pàgina de l’actuació de Chenoa va ser consultada en 831 ocasions i la nit Jove amb Txarango, Aspencat y Tremenda Jauría va obtenir 685 consultes, seguint d’a prop la secció Al Ras Festival amb 616 visites.
La secció informació per a firers, on els comerciants poden consultar la nova ordenança de la Fira així com tots els tramites administratius per a la present i següents edicions, va obtenir un total de 574 visites en el període citat.
L’origen de les visites
L’origen de les visites ha sigut principalment per enllaços de referència, destacant com a portes d’entrada la pàgina de l’Ajuntament i la pàgina de turisme, xativaturisme.com. Aquesta última es troba posicionada en els primers resultats en les consultes orgàniques des de els cercadors i on xatcom.net empresa encarregada del manteniment de continguts, va habilitar un enllaç directe al nou portal. En el mes d’agost el portal de turisme va rebre més de 35.000 visites a la pàgina monogràfica de la Fira de Xàtiva.
L’origen geogràfic de les visites
La ubicació dels usuaris està molt repartida per tota la geografia nacional. Els usuaris provenen principalment dels territoris del Llevant, sent les principals ciutats d’origen: València (6027 visites) Barcelona (1222 visites) Madrid (941visites) Alzira (727 visites) Xàtiva (408 visites) Alacant (238 visites) Màlaga (223 visites), la llista la componen fins a 236 municipis de la península.