Les visites al portal web de la Fira de Xàtiva creixen un 51% respecte al 2022

La gran majoria d’usuaris procedeix de la Comunitat Valenciana, però destaquen també Madrid, Catalunya o Andalusia

102

Clínica dental Pablo Fos

PoolWork Xàtiva

L’Ajuntament de Xàtiva ha conegut les dades de visites al portal web de la Fira d’Agost (www.firaxativa.com) facilitades per Xatcom, empresa gestora de la pàgina. En la present edició, el portal ha experimentat un 51,3% de visites més que en l’edició de 2022, amb un total de 50.691 usuaris front als 33.498 de 2022 i els 21.272 de l’any 2021.

Aquestes dades consoliden aquesta plataforma digital com la principal font d’informació per als visitants de la Fira, amb l’esmentat augment d’usuaris però també en nombre de pàgines visitades, que pràcticament s’ha duplicat en dos anys passant de les 96.325 en 2021 a les 180.848 de 2023.

Cal destacar que el portal de la Fira de Xàtiva també ha tingut una important visibilitat en els motors de cerca a internet. Un total de 174.000 consultes en Google van conduir a les persones usuàries a les diferents pàgines del lloc oficial, amb 53.000 visites orgàniques que accediren a les diferents pàgines de la web.

Entre els continguts més buscats es troben la programació d’actes (48.847 visites), la pàgina d’inici (43.045), el Concert de Fangoria (10.992), l’Acte inaugural (3.659), el Trofeu de Velocitat (3.526), la Nit Jove i la Festa de les Paelles (2.786 i 3.387 respectivament) i el blog de la Fira (4.479) on es van publicar les principals notícies vinculades a la festa.

Pel que fa a l’origen dels usuaris, la gran majoria eren procedents de la Comunitat Valenciana (28.010), si bé també va haver una important presència de gent de Madris i Catalunya (9.512 i 9.500 respectivament). Altres llocs des dels quals s’ha accedit al portal web de la Fira són Andalusia (3.966), Aragó (958), País Basc (916) o les Illes Balears (877).

Optimització de la web

Des de Xatcom, empresa gestora del portal, han destacat que un dels aspectes que ha contribuït a l’èxit de la web ha estat la integració efectiva amb el proxy de Cloudflare. Aquesta solució tecnològica ha permès una navegació suau i sense interrupcions inclús durant els pics de màxima audiència, accelerant i optimitzant l’entrega de contingut i garantint als visitants un accés fluït i sense interrupcions.

WhatsApp Portal de Xàtiva