La pàgina web rep més de 13.500 visites degut a les festivitats de Falles i Pasqua, un 64% més que al període anterior
A punt de complir els cinc mesos en actiu, l’aplicació mòbil de Xàtiva Turisme presenta uns resultats que posen de manifest la bona rebuda que ha tingut entre els visitants de Xàtiva, amb unes estadístiques de descàrregues que s’han vist impulsades per les festes de Falles i de Pasqua a la ciutat.
En total, 1602 usuari han descarregat pel moment l’APP en el seu dispositiu mòbil des que l’aplicació es trobara disponible al Google Play per a dispositius Android i a l’APP Store per al sistema IOS. De fet, des de mitjans del passat mes de novembre una mitjana de 67 usuaris han utilitzat diàriament aquesta eina oficial d’informació turística de Xàtiva.Pel que fa als sistemes operatius emprats pels usuaris, Android supera a IOS amb 982 descàrregues front a 620.
L’impuls d’aquestes estadístiques ha estat degut en gran part a les festes de Falles i Pasqua que han donat molt bons resultats pel que fa al nombre de visitants que ha rebut la ciutat. De fet, un repunt important es produeix des del mes de març fins el passat 4 d’abril. No obstant però el pic més pronunciat es troba a finals de gener amb motiu de la presentació d’aquesta APP a la Fira Internacional de Turisme de FITUR, on va guanyar el Premi APP Tourist Awards 2018 en la seua categoria, imposant-se a altres quaranta aplicacions.
Cal recordar que la descàrrega de l’APP Xàtiva Turisme és totalment gratuïta per a dispositius Android i Apple. A més, els continguts es troben encapsulats, de manera que una vegada descarregada no cal una connexió a internet per poder navegar en ella ya que la tecnologia GPS és capaç d’orientar-nos en el recorregut pels carrers de la ciutat amb un sistema de notificacions que avisa al turista sobre la proximitat de punts d’interés.
L’impacte de Falles i Pasqua també s’ha vist repercutit en les visites a la web oficial de Xàtiva Turisme. Des de l’1 de març fins el 3 d’abril, han visitat la pàgina un total de 13.574 usuaris amb un conjunt de 17.662 sessions, el que representa un increment del 64% respecte al mateix període del mes anterior.
L’alcalde de Xàtiva Roger Cerdà, ha explicat que «coneixíem que teníem un bon producte, perquè ja havíem estat reconegut i premiat a Fitur, i les xifres demostren que aquesta aposta que hem fet des de l’equip de Govern per les noves tecnologies aplicades al sector turístic està funcionant».
Cerdà ha afegit a més que des de l’Ajuntament es va a seguir treballant «per a que la nostra ciutat siga coneguda també pels usuaris que busquen poder conèixer una ciutat històrica com és el cas de Xàtiva a través de la xarxa».