Fa unes setmanes es va iniciar una campanya en favor de l’esport femení. Una campanya en la que tenia com a objectiu principal fer entendre a la societat la marginació que sofreix aquest esport.

Tal i com es deia en la presentació de la pròpia campanya “l’objectiu és promoure una presència més gran de les dones esportistes als mitjans, contribuint així a avançar a cap a la plena igualtat, trencar estereotips socials i mediàtics respecte de l’esport femení i posicionar-lo com un contingut d’interès i capaç des ser un referent en les persones més menudes. ja que massa sovint només tenen com a referents esportistes masculins”.

La campanya #ThoEstàsPerdent té el lema “Si no veus esport femení, t’estàs perdent la meitat de l’espectacle”. Un dels puntals de la campanya “T’ho estàs perdent” ha de ser el compromís explícit dels clubs per donar visibilitat a l’esport femení. Milers d’esportistes i clubs estan fent una crida a capgirar una realitat massa millorable.

En un moment en el que el C.B. Genovés està promocionant aquest vessant de l’esport, i donant suport a un torneig, pioner, però que malauradament no s’està portant a terme a conseqüència del COVID-19, el club a manifestat que es suma a aquesta campanya, amb la intenció de reivindicar l’esport femení. Des del Club Bàsquet Genovés en paraules d’Antoni Soler, entrenador del primer equip sènior femení de la història d’aquest club manifestava:

“Ens hem sumat a la campanya perquè l’entenem necessària i oportuna”. El món de l’esport necessita incorporar la visió de les dones. Si no és així ens estem perdent la mitat del talent, de la vida. Volem ajudar a ser un altaveu que lluita per donar més visibilitat a les dones esportistes, avançar cap a la igualtat entre l’esport masculí i el femení i evitar els estereotips de gènere en el tractament de l’esport ”.

Laia Palau, una de les millores jugadores del bàsquet femení a nivell estatal i d’altres com Mireia Belmonte, Maria Vicente o Alexia Putellas, han estat la imatge de la campanya i totes elles són les que han popularitzat el gest de tapar-se mitja cara amb una mà. Un gest que fet per elles i replicat per equips i esportistes de tot arreu eix com un gest natural i que resumeix prou bé el lema de la campanya.

La mateixa Laia, el dia de la presentació de la campanya manifestava que “és important apostar per la creació de referents esportius femenins. Quan jo vaig començar, no sabia si es podia ser jugadora de bàsquet i si un es podia guanyar la vida així. No puc dir que hagi tingut barreres, però el cert és que tampoc he tingut les mateixes condicions que els esportistes masculins”. El propi Antoni Soler continuava dient que “el bàsquet i el nostre club han d’anar agafats de la mà per posar el seu gra i afavorir que totes les xiquetes que vullguen practicar esport tinguen la seua oportunitat. Amb açò estarem afavorint que la societat es convertesca en més igualitària i anirem cap a un món millor”.

Alguns dels equips del C.B. Genovés al sumar-se a aquesta han protagonitzat el gest que la representa, gest que com bé diu el seu lema, intenta fer veure que hem d’obrir els dos ulls per veure tot l’esport, i l’esport femení forma part d’aquest món.

CJX servei compra