Adif invertirà 150 milions d’euros en la millora integral de la línia Alcoi-Xàtiva

Es tracta d'una inversió històrica, la més gran des de la construcció de la línia fèrria, i contempla una sèrie d'actuacions que permetran eliminar les restriccions de velocitat d'alguns trams i millorar tant la durada del trajecte com les freqüències. Es preveu que les obres puguen licitar-se a partir del proper any i estiguen executades en 64 setmanes des del seu inici

238

Solopizza Xàtiva

L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) projecta una inversió de 150 milions d’euros en el projecte de millora i modernització integral de la línia fèrria entre Alcoi i Xàtiva, unes obres que suposaran una millora significativa tant del temps de trajecte com de les freqüències .

Així ho van traslladar representants de l’organisme als alcaldes dels dos municipis, Toni Francés i Roger Cerdà, en una reunió recent celebrada a Madrid. Per part d’Adif hi van ser presents la directora general de Planificació, Estratègia i Projectes, Montserrat Rallo; i el director de Projectes de Xarxa Convencional, Miguel Leor. A la trobada també van acudir el responsable de Relacions Institucionals de Renfe a la Comunitat Valenciana, Juan Carlos Fulgencio, i el vicealcalde d’Alcoi, Jordi Martínez.

Adif va recordar que actualment s’estan duent a terme obres de millora de les instal·lacions de seguretat a diferents punts de la línia Xàtiva-Alcoi i va anunciar que ja s’han començat a redactar els projectes de millora i modernització integral dels trams Alcoi-Ontinyent i Ontinyent – Xàtiva, que conformen els 67 quilòmetres d’aquesta línia fèrria.

L’execució d’aquest projecte suposarà una inversió de 150 milions d’euros per part d’Adif (el tram Alcoi-Ontinyent està valorat en uns 85 milions d’euros i el tram Ontinyent-Xàtiva en 65 milions d’euros més) i contempla la modernització de la via, així com altres actuacions als túnels i als passos a nivell. D’aquesta manera, s’eliminaran les restriccions de velocitat d’alguns trams, millorant tant els temps de viatge com les freqüències.

Durant la reunió, Adif va traslladar la seua previsió d’aprovar els projectes el primer semestre del 2023. Encara que en principi, la previsió era licitar cadascun dels trams per separat, finalment s’ha decidit fer-ho conjuntament perquè s’executen de forma simultània i amb més agilitat. Un cop adjudicades, el termini d’execució de les obres serà de 64 setmanes.

Per part seua, Renfe ha assenyalat que les millores previstes per Adif permetran millorar els temps de viatge dels trens actuals, fet que redundarà en un millor servei als usuaris.

També va avançar que està previst completar la reposició de l’oferta en aquesta línia, ampliant el nombre de trens que actualment estan circulant.

Els alcaldes d’Alcoi i Xàtiva s ́han mostrat molt satisfets amb el resultat d’aquesta trobada ja que, segons subratlla Toni Francés, “després de dècades, suposa un compromís històric per part del Govern d’Espanya i d’Adif, una decisió estratègica que comportarà la més inversió en aquesta línia des de la seva construcció, fa més d’un segle”.

Francès afegeix que “la millora del tren Alcoi-Xàtiva és una oportunitat i una aposta per la vertebració del territori i per la millora de les comunicacions a les nostres comarques, tenint a més en compte que Xàtiva es convertirà en un nus fonamental de connexió ferroviària amb Madrid , Barcelona i el sud d’Espanya, a través del Corredor Mediterrani i de l ́Alta Velocitat“.

Per part seva, l’alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, manifesta que “l’anunci d’aquestes millores per reduir el temps de viatge respon a una demanda històrica de la ciutadania de les nostres comarques centrals“. Cerdà ha comentat que “amb les millores anunciades i amb la posada en marxa de la línia d’AVE del Corredor Mediterrani, Xàtiva recupera un important protagonisme com a nus ferroviari de les Comarques Centrals“, conclou.

WhatsApp Portal de Xàtiva