Cerdà: «Els agents socials de la ciutat haurien de participar en la confecció d’aquest pla «
Els portaveu dels Socialistes de Xàtiva, Roger Cerdà, ha anunciat que el seu grup presentarà en el proper plenari una proposició per a que l’Ajuntament de Xàtiva elabore un “Pla Estratègic” per tal de rendibilitzar al màxim la futura arriba del AVE a la ciutat. Aquest pla, segons els socialistes, hauria de contar amb la participació dels agents socials de la ciutat i amb la implicació de tots els municipis de les Comarques Centrals. Segons Cerdà, “l’arribada de l’AVE és una de les poques oportunitats de futur que tenim com a ciutat i no podem desaprofitar-la. Per a que això no passe, hem de començar a plantejar les accions necessàries i hem de fer-ho de la ma dels agents socials locals i de la resta de municipis de les Comarques Centrals. Aquest tren no el podem perdre”, va explicar.
En la seua petició, els socialistes expliquen que aquest “Pla Estratègic” hauria d’iniciar-se, tal i com han fet altres ciutats, amb l’elaboració d’un estudi per part de la Universitat de València sobre el impacte econòmic que l’arribada del tren tindria en la ciutat, no sols des del punt de vista turístic, sinó també industrial i social. A més a més, caldria contactar amb la Càmera de Comerç de València per a iniciar l’estudi de les possibilitats de negoci que s’ens obrin amb l’arribada del tren. I, al mateix temps, seria imprescindible l’entrada de Xàtiva en la “Red de ciudades AVE”, on estan representades totes aquelles ciutats que en l’actualitat ja conten amb una estació del tren d’alta velocitat.
Per tal de tenir una major força, els socialistes proposen que totes aquestes mesures es porten a terme “anat de la ma amb la resta de ciutats de les Comarques Centrals Valencianes”. Segons Cerdà, “hem d’aconseguir que Xàtiva siga l’estació d’alta velocitat de referència de les Comarques Centrals i que l’entrada en funcionament de l’AVE torne a fer que la nostra ciutat siga un nucli ferroviari de primer ordre, com hem sigut en el passat”. Finalment, Cerdà explica que, “al mateix temps que parlem del transport de passatgers, hem de parlar també del transport de mercaderies i reclamar que es porten a terme les inversions necessàries en la línia Xàtiva – Ontinyent – Alcoi per a que aquest es torne a obrir al transport de mercaderies. Sols així aconseguirem la màxima rendibilitat”, va afirmar.
Cerdà també ha fet referècia a la proposta de l’Alcalde Alfonso Rus dintre del “Pla Municipal d’Incentivació a l’Economia Local” per a sol·licitar a la Direcció General del Cadastre que aplique un coeficient corrector a la baixa de la base imposable del valor cadastral dels bens immobles urbans de la ciutat. Segons Cerdà, aquesta és una proposta positiva però que “és queda curta” ja que no afectarà als rebuts del present exercici i, a més a més, “no és té coneixement del percentatge final que podrà reduir-se amb la mateixa”.
Per eixe motiu, els socialistes han presentat una moció per al proper plenari municipal reclamant la congelació del increment del rebut de la contribució urbana per al present exercici. Aquesta moció el que demana és que l’Ajuntament, fent ús de les seues competències, reduisca el tipus de gravamen del 0’63% al 0’59% de manera que es compense el increment del 10% previst per a enguany per l’actualització del coeficient corrector. Cerdà explica que “si Rus realment vol disminuir el rebut de la contribució no cal que espere a la resposta de la Direcció General de Cadastre, ja que l’Ajuntament te potestat per a fer-ho”. “Nosaltres, en el plenari en el que es varem aprovar les taxes, ja ho sol·licitarem i Rus i la resta de l’equip de govern votaren en contra de la nostra petició”, ha manifestat.
Finalment, el líder dels socialistes de Xàtiva repta a Rus a que si realment té voluntat de disminuir la pressió fiscal de la ciutat i disminuir el rebut de la contribució urbana que paguen els veïns de Xàtiva, “només ha de votar a favor de la nostra”. “Si no ho fa, si de nou vota en contra, demostrarà que la seua voluntat no és certa i que la seua proposta no és més que un “brindis al sol” sense cap tipus de credibilitat”, va explicar.
Me parece impresentable que haya una linea de AVE que no se explote, da pena ver una linea sin trenes con todo el dinero que se habra invertido hasta llegar a este punto, es verdad que esta sin electrificar, pero que este tipejo que este donde este metido y no haga nada por nuestra ciudad en vez de meter toda la presión para que empiecen a pasar los AVE por nuestra estacion como si no hubiera mañana.
Conectariamos con capitales de provincia como Albacete, Cuenca, Toledo y MADRID!!!!!!, con lo que conllevaria tal empuje a la fastidiada economia de Xátiva.
Este tipo es setabense? o es que se ha hecho de la capi? o es que de tanto juntarse con la rita y el camps se le ha llenado la cabeza de billetes.
De verdad, no se si este tipejo mira hacia otro lado, por que la verdad que Xátiva da mas que pena verla, de la poca iniciativa economica que hay.
Tanto olimpic y tanta recogida de basura, tanta grua, tanta zona azul, no se da cuenta de que la gente no come de eso?
No soy socialista pero espero que llegueis a buena «estación».
REINVENTEMOS XÁTIVA!!
Joseramon. Menja els teus mocs. Xativa es una ciutat molt ben situa i crec q esstaria molt be per a xativa q puguera conectar ferroviariament amb altres capitals