Des de fa dues setmanes l’Ajuntament de l’Olleria ja expedeix als veïns i veïnes que ho sol·liciten la identificació telemàtica que permet fer tràmits administratius segurs mitjançant internet.
Només cal anar al registre d’entrada de la casa consistorial amb el DNI de l’interessat, i en un quart d’hora s’expedeix el certificat de “firma digital” que possibilita identificar-se en la xarxa.
Les persones i empreses posseïdores de la “firma digital” tenen l’avantatge que poden realitzat tràmits via internet amb diverses institucions, en qualsevol hora del dia i des de qualsevol lloc on tiguen un ordinador i connexió a internet. Tramitacions i gestions amb estaments com l’Agència Tributària, el SERVEF, la Seguretat Social, el Cadastre o la Generalitat Valenciana.
L’Ajuntament de l’Olleria és un dels 300 punts que el Registre d’Usuaris de l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana té autoritzats per a prestar serveis de certificació d’identitat i de firma electrònica als ciutadans, a les empreses i a l’administració pública. Identificar-se a la xarxa de forma segura té beneficis directes per als interessats, doncs eviten desplaçaments i pèrdues de temps. A més també té una incidència beneficiosa sobre el medi ambient, ja que els tràmits telemàtics estalvien recursos com el paper o les tintes.