Centra l’interès en la compra de proximitat amb el lema “Amb total confiança, compra al teu poble”
La importància del xicotet comerç a pobles com La Font de la Figuera és fonamental perquè l’economia i la taxa d’atur local no cresca més encara. És per això que la campanya de Nadal d’enguany que han organitzat l’Associació de Comerciants i Professionals i la regidoria de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de La Font de la Figuera posa el seu interès en la importància de fomentar que el consum es centre en els establiments i la contractació de serveis de la localitat.
“Si abans ja ens preocupava la situació del xicotet comerç a l’àmbit municipal, en aquesta situació econòmica més encara” assenyala el regidor de Promoció Econòmica Vicent Muñoz, “es importantíssim que centrem els nostres esforços en explicar els beneficis del comerç de proximitat, i en això treballarem junt a l’Associació, perquè només el fet de què es contribuisca a què no es tanquen més comerços ja és important”.
La Campanya de Nadal serà presentada aquest dijous, a les 20.00 h de la vesprada al Centre Social Polivalent i comptarà amb la participació de la periodista i presentadora de RTVV Gemma Juan, qui recolzarà aquesta iniciativa conduint l’acte donant el seu suport a totes i tots els comerciants i professionals de tots els sectors a La Font de la Figuera.
“Comptar amb persones compromeses en la societat què convivim com Gemma Juan és tot un honor i un orgull, que fan més visible i donen major rellevància a els fets que cadascú de nosaltres pot fer dia a dia per millorar contribuir a que la situació econòmica no s’agregue més” ha remarcat Vicent Muñoz. “Als pobles com la Font, i els comerços com els nostres, tal volta no podem combatre contra el poder econòmic i mediàtic que tenen les grans empreses o superfícies, però el què sí que no podem fer és quedar-nos de braços creuats, i per això el suport de l’ajuntament a la tasca que des de l’Associació de Comerciants i Professionals de la Font de la Figuera porten quasi cinc anys treballant”, assenyala.
La campanya comptarà de nou amb un xec de 50 euros per cada comerç adherit i enguany, amb 5 xecs més de 100€ cadascun perquè els guardonats els consumisquen en estos comerços i professionals. Des de l’Associació, la seua presidenta, Monserrat Vila, ha volgut remarcar “la importància que sempre ha tingut el comerç local i la necessitat de seguir treballant pel què suposa per l’economia local, però sobretot la confiança que suposa comprar al poble, qui no recorda ser xicotet i anar a comprar alguna cosa i dir “ja t’ho pagarà ma mare” o “apunta-m’ho i després vinc”, el què volem és donar-li més importància als comerços i professionals de la Font, a la confiança que els clients poden tindre amb ells que no trobaran a altres llocs, i premiar la fidelitat amb campanyes tant importants com aquesta”
El sorteig dels premis es realitzarà el proper diumenge 30 de desembre al mateix Centre Social Polivalent, i tant des de l’Associació de Comerciants i Professionals com des de la regidoria de Promoció Econòmica esperen que tinga el mateix èxit que en anys anteriors, així com el de la novedosa campanya realitzada aquest estiu, “Juga a la Tella”, que ha evidenciat que a poc a poc la societat va prenent consciència de la importància que té el comerç de proximitat i la necessitat de mantindre’l i fomentar-lo per contribuir a una societat més justa i on els efectes negatius es noten molt més.
“Mantindre i fomentar el comerç de proximitat suposa contribuir a què les taxes de desocupació no augmenten a l’àmbit local, i per tant, que no dificulte més encara poder accedir a un lloc de treball”.