Escolars de primària gaudiren amb les visites teatralitzades al nucli antic

El fil conductor d’este projecte va ser el 9 d’Octubre i la convivència entre les cultures cristiana, musulmana i hebrea

Diversos grups d’escolars de primària van poder gaudir la setmana passada de les visites teatralitzades en el nucli antic de Xàtiva organitzades per Voraserra Activa, en col.laboració amb la regidoria de Turisme de l’Ajuntament de Xàtiva.

Cal recordar que durant la primera setmana del mes de setembre, l’empresa Voraserra Activa va realitzar en la Casa de la Cultura de Xàtiva el Curs de Guia i Interactor Turístic, amb la intenció de formar estudiants que posteriorment pogueren participar en els projectes de turisme educatiu que es realitzaren en la ciutat. Una bona ocasió per a dur a terme aquesta iniciativa va ser la celebració del 9 d’Octubre a Xàtiva, per a la que Voraserra va organitzar la setmana passada l’activitat “9 d’Octubre a Xàtiva, cresol de cultures”. Els estudiants de primària del col.legi La Inmaculada van experimentar un didàctic i divertit “viatge en el temps” per tal de conéixer el Rei Jaume I en persona junt amb altres personatges locals de l’època.

Les visites teatralitzades van mostrar als escolars de primer cicle de primària la història, patrimoni i tradicions de la Xàtiva de la Reconquista, d’una forma amena i atractiva. Es van posar en escena tècniques d’interpretació del patrimoni, teatralitzacions, interacció amb els participants… de tal forma que els estudiants siguéren capaços d’aprendre divertint-se.

El fil conductor d’este projecte de Voraserra Activa, en col.laboració amb la Regidoria de Turisme de Xàtiva i la Terrassa de Sant Josep, va ser el 9 d’Octubre i la convivència entre les cultures cristiana, musulmana i hebrea, servint al seu torn com a excusa per a mostrar valors als alumnes. Al mateix temps, els més menuts van viatjar en el temps pel Barri de la Seu i l’ermita de Sant Josep, els van contar anècdotes i esdeveniments històrics i van conéixer personatges locals i les tradicions autòctones…

Des de l’organització afirmen que esta activitat «no és sinó l’inici d’un projecte turístic educatiu a curt i mitjà termini, que pretén orientar la posada en valor del patrimoni local cap a les famílies i els més menuts, alhora que educar en el turisme de qualitat».