Aldabero : “l’ajuntament gasta els diners en publicitat i en canvi no usa els ‘mupis’ perquè volen que hi haja una campanya permanent de Rus”
L’Ajuntament de Xàtiva s’ha gastat vora el 30% del pressupost de la programació del Gran Teatre en publicitat, o el que és el mateix, ha gastat 26.000 euros en anuncis dels més de 90.000 euros que s’havien de destinar als espectacles. El regidor del PSPV, Pedro Aldabero, ha manifestat que “esta situació és vergonyosa, i més veient que com a resultat sols s’aconsegueix omplir l’aforament en una mitjana d’entre el 20 i el 40%”.
En xifres concretes Aldabero explica que per al quart trimestre d’este 2013 s’ha pressupostat una despesa de 34.661 euros, mentre que en publicitat es gastaran 10.000 euros. Esta situació contrasta, recorda el regidor socialista, amb el cas dels col·lectius i associacions de Xàtiva, “són ells els que s’ho han de pagar tot, des del lloguer del teatre fins a la seua publicitat”, alhora que puntualitza també cap subvenció oficial pot tenir per a publicitat de l’activitat més d’un 5-8%.
Però a més Pedro Aldabero recorda que “l’ajuntament s’està gastant els diners de tot en publicitat, mentre aprofita altres recursos gratuïts per a benefici del PP”. El regidor critica així que “vivim una campanya permanent de publicitat de Rus amb els ‘mupis’ als carrers, amb la seua cara anunciant ‘l’Alcalde a un click’, i que no s’aprofita per fer publicitat del teatre”.
Afegeix també que “es podrien utilitzar altres canals a cost pràcticament zero, perquè es podria fer publicitat a l’oficina de turisme, o al centre de recepció de visitants, que estan a llocs molt cèntrics”. A més Aldabero lamenta que “la pàgina web de l’ajuntament i les xarxes socials continuen estant infrautilitzades, i no ofereixen la informació de forma adequada i accessible per a aquelles persones interessades a assistir als espectacles”.