El Bloc considera lamentable la discusió entre Rus i Cerdà sobre el tren amb Madrid

“Mentre un s’atribueix mèrits i l’altre es dedica a insultar en la seua tònica habitual, la veritat és que la freqüència del tren amb Madrid disminueix i el preu augmenta, i els que perden són els xativins i xativines”

El regidor del BLOC a l’juntament de Xàtiva i secretari local d’aquesta formació, Joanjo Garcia Terol, ha lamentat profundament el to de la discussió d’aquesta setmana passada per atribuir-se el mèrit d’un suposat manteniment de la línia Alaris Xàtiva – Madrid. Per a Garcia Terol, “Rus ha fet una vegada més el que fa sempre, utilitzar l’insult i la manca de respecte en la discussió política, i encara que ja estem acostumats a sentir-lo parlar així, és una actitud completament reprovable i que porta una discussió que s’hauria de fer amb arguments a un enfrontament personal, en el que els que acaben perdent són els xativins i xativines. Mentre Rus i Cerdà discuteixen qui és el que ha fet més per mantindre l’Alaris, la veritat és que només cal mirar la web de Renfe per veure que la freqüència de connexions diàries amb Madrid baixa de quatre trens al dia d’anada i quatre de tornada a només dos, i en horaris més desfavorables. També s’incrementa el preu, passant de 70 € per al bitllet d’anada i tornada a 95 €, i els descomptes anunciats, com es pot llegir en la web de Renfe, són limitats i només per a compres anticipades. Des del BLOC considerem que aquestes connexions són clarament insuficients i una pèrdua respecte al que tenim ara, i estem convençuts també que Renfe ja tenia pensada aquesta connexió per mantindre el tren d’Albacete amb València, pel què pensem que la discussió entre Rus i Cerdà sobre qui ha aconseguit mantindre el tren no té sentit.”

El regidor nacionalista ha precisat que “la moció que es va aprovar en l’ajuntament demanava el manteniment de l’Alaris, que ara només arribarà fins Albacete sense cap possibilitat d’agafar un tren immediat fins Madrid, com s’ha volgut fer entendre. El nou tren Alvia és més car que l’anterior i amb menys freqüència i per tant no cobreix el que demanava la moció que vam aprovar tots els partits en el ple de l’Ajuntament.” I ha exigit “el manteniment dels trens Alaris o equivalents amb els preus, freqüència i horaris actuals per tal que els xativins no perdem connexió amb Madrid i la resta dels valencians puguen tindre una alternativa més barata a l’AVE.”