En el Cicle de conferències Unint Pensament explica els fonaments teòrics dels eixos del programa de govern de Xàtiva Unida amb projecció en el temps. El passat mes de febrer es va dedicar parlar de la Ciutat Valenta, Habitable, que Cuida, amb Futur i Democràtica . Amb aquesta conferència Xàtiva Unida vol parlar de «La Ciutat Coeducadora». Amb una conferència que té per títol «Caminant cap a la ciutat dels xiquets i les xiquetes» perquè, segons manté aquest col·lectiu «la igualtat i l’educació han de ser els trets més significatius de la Xàtiva del segle XXI»
Xàtiva Unida considera que «la interrelació entre la ciutat violeta i la ciutat educadora ha de donar lloc a un nou concepte de ciutat molt més humana i igualitària.
Xàtiva ha de concebre la coeducació com una estratègia de ciutat, al nostre programa proposem impulsar un projecte coeducador de ciutat que implique a totes les regidories», Així ho ha explicat Amor Amorós, actual regidora d’educació a l’Ajuntament de Xàtiva i número dos de l’actual candidatura de Xàtiva Unida, Amorós ha parlat d’algunes propostes de govern en aquesta matèria afirmant que » implantarem un pla d’ajudes municipals que asseguren l’accés a l’ensenyament de 0 a 3 anys, continuarem millorant les nostres instal·lacions educatives i pacificant el transit en els seus entorns, repensarem els parcs de la ciutat per convertir-los en espais familiars i amb materials més naturals i verds que potencien la connexió amb la natura, sense deixar de banda la promoció de l’esport de base»
Luis García Trapiello és professor de Filosofia. Articulista. Ha publicat diversos treballs sobre didàctica de la Filosofia. I la seua primera obra literària, va ser «Herederos de una guerra» .
Trapiello es considera en l’actualitat una persona compromesa amb l’educació i la igualtat, coautor amb Ana Noguera Montagud del poemari «Un mismo viento», que denuncia la xacra de la violència de gènere , tema que aborden des de multiplicitat de matisos i apel·lant a l’amor com a instrument útil per a contrarestar els seus efectes.