Clínica dental Pablo Fos

L’Ajuntament de Xàtiva ha finalitzat l’exercici 2025 amb una millora significativa dels indicadors de salut laboral del personal municipal. Segons l’informe d’absentisme i sinistralitat elaborat per Unión de Mutuas i presentat en la reunió de tancament de l’any, els dies de baixa per contingències professionals s’han reduït un 75% i no s’ha registrat cap cas de malaltia professional.

El document va ser exposat per la responsable del centre assistencial de la mútua a Xàtiva, Laura Rico, a la regidora de Sanitat, Règim Interior, Personal i Benestar Social, Lena Baraza, que ha valorat de manera “molt positiva” l’evolució dels resultats i la millora en la gestió de les baixes.

Baixes més curtes en contingències professionals

L’informe situa la duració mitjana de les baixes per contingències professionals en 14 dies, un descens del 40% respecte a 2024 i un 67% menys que la mitjana d’empreses del mateix sector. A més, els processos per contingències professionals han baixat un 58% en comparació amb 2024 i els processos sense baixa també han disminuït un 23%.

Descens també en les contingències comunes

Pel que fa a les contingències comunes, el nombre total de dies de baixa ha caigut un 7,45% i la duració mitjana d’aquests processos s’ha reduït un 7% respecte a l’any anterior. En paral·lel, el nombre de processos per aquesta via ha registrat un descens del 42%.

Reforç de protocols i coordinació

Durant la trobada, Baraza —que va assumir les competències de personal el passat mes d’octubre— va visitar les instal·lacions d’Unión de Mutuas a Xàtiva i va conéixer l’equip sanitari, acompanyada per Raquel Sanchís, interlocutora sanitària de la mútua amb el consistori.

La regidora ha remarcat que “les xifres reflecteixen que el treball constant en prevenció i seguiment està donant resultats, però també que cal continuar atents i millorant dia a dia”, i ha apuntat la voluntat de reforçar protocols i coordinació per a reduir riscos i cuidar la salut de la plantilla.

Per la seua banda, Laura Rico ha destacat que els resultats “confirmen l’impacte real d’una estratègia sostinguda de prevenció i cura de la salut laboral” i ha posat en valor la col·laboració entre Ajuntament i mútua per continuar avançant en plans de salut i seguretat.

Com a antecedent, Portal de Xàtiva ja va recollir l’any passat l’evolució d’aquests indicadors en el balanç de 2023, amb una reducció dels accidents de treball amb baixa: l’Ajuntament de Xàtiva disminueix un 19% els accidents de treball amb baixa el 2023.

WhatsApp Portal de Xàtiva