Clínica dental Pablo Fos

Xativa sostenible

Xàtiva no ha registrat cap incident rellevant als Punts Violeta i Arc Iris instal·lats durant la Fira d’Agost 2025. En total s’han habilitat dotze punts repartits en diferents espais i jornades, i no ha sigut necessària la intervenció del personal dels punts en coordinació amb les forces de seguretat i el personal sanitari.

Els punts es van ubicar a l’Espai Al Ras (Jardí de la Pau) els dies 14, 15, 16, 17 i 18; a l’Espai Camp de Futbol Murta els dies 15, 16, 17 i 19; a la carrera de motos el dia 15; a la Festa de les Paelles el dia 19; i a la Festa LGTBIQ+ celebrada a la Glorieta, també el dia 19, amb un punt específic de sensibilització i informació.

Com a novetat, dins de les campanyes de sensibilització impulsades per la Casa de les Dones i amb la col·laboració de l’associació Arc de Sant Martí, s’ha incorporat la nova campanya “Xàtiva ix + LGTBIQ+”, orientada a promoure una ciutat diversa, segura i lliure de LGTBIQfòbia. S’han repartit quasi 5.000 polseres, 2.000 ventalls amb els colors de l’arc de Sant Martí i 2.000 fullets informatius. Tot el material de marxandatge es va esgotar abans de finalitzar la Fira. També es va realitzar un sorteig a través d’Instagram de cinc lots de marxandatge LGTBIQ+, amb guanyadors anunciats el 20 d’agost, que podran recollir el premi a la Casa de les Dones.

La campanya “No és No” ha distribuït 7.500 polseres, mentre que la campanya “Estima’m bé” ha repartit 5.000 polseres i 5.000 piruletes. I entre el photocall “No és No” i el fotomaton “Estima’m bé” s’han realitzat al voltant de 3.500 fotografies.

Podem afirmar orgullosament que Xàtiva és una ciutat lliure d’agressions sexistes i LGTBIQA+fòbiques i que en aquesta Fira no hem tingut cap incident” ha destacat la regidora d’Igualtat, Amor Amorós. I ha volgut agrair “el treball incansable de totes les treballadores i tècniques que han portat endavant les tasques dels punts violeta i arc iris, així com la sensibilització a les campanyes com la del “No és No” o “Xàtiva ix + LGTBIQ+” que han impregnat la Fira d’un missatge feminista i de tolerància”.

Els estands de les campanyes de sensibilització han registrat una alta participació de persones de Xàtiva i d’altres municipis que visitaven la ciutat, i les polseres de la campanya “No és No” ja són un element distintiu i identificatiu molt consolidat de la Fira d’Agost i de la prevenció contra les agressions sexistes.

WhatsApp Portal de Xàtiva