L’Ajuntament de Xàtiva llança la segona edició dels cursos gratuïts de capacitació digital conjuntament amb l’empresa d’ocupació i orientació laboral Adecco. Els cursos tractaran conceptes bàsics que van des de l’ús de dispositius electrònics fins a qüestions més específiques com l’ús de programes d’edició de textos, fulls de càlcul o relacions electròniques amb l’administració.
El primer curs tindrà lloc els pròxims 18, 20, 24, 25 i 27 de setembre en horari de 9.00 a 14.00h a l’aula TIC de la Casa de les Dones i tractarà sobre com utilitzar cercadors d’internet com Google o Bing; llocs web com Youtube o Wikipèdia; com utilitzar el certificat digital o gestionar les contrasenyes; o com configurar dades personals, entre altres continguts.
A més, també s’oferiran altres cursos com «Comença a crear continguts digitals» l’1, 2, 4, 8 i 10 d’octubre; «Realitza les teues gestions des de casa», els 16, 18, 22, 23 i 25 d’octubre; «Com comunicar-nos amb tecnologia digital», els 6, 8, 12, 13 i 15 de novembre; «Troba ocupació per internet» els 20, 22, 26, 27 i 29 de novembre; i «L’era de les xarxes socials» els 11, 13, 17, 18 i 20 de desembre.
«Llancem aquests cursos després de l’èxit de la primera edició i perquè tenim un compromís per reduir l’escletxa digital i donar ferramentes a aquelles persones que pateixen els efectes de la digitalització sense haver pogut adaptar-se a temps a ella, ja siga per l’edat o per motius socioeconòmics adversos. Esperem que aquests cursos servisquen per assolir la seua inclusió en la societat tant a nivell laboral, com social i cultural» ha explicat el regidor d’Administració Digital, Hèctor Cuenca. A més, ha remarcat: «Convidem a tota aquella persona que ho necessite a participar i gaudir d’aquests cursos que son gratuïts i de fàcil inscripció».
Cal recordar que cada persona sols pot inscriure’s a un únic curs. Per a realitzar la inscripció cal enviar un correu a capacitacio@xativa.es amb el curs escollit, nom i cognoms, DNI, data de naixement, situació laboral i nivell d’estudis i el telèfon. També es pot realitzar la inscripció de manera presencial a la Casa de les Dones.