Xàtiva ha posat en marxa la campanya «Comerç local, més del que t’esperes» per promocionar els negocis de proximitat de la ciutat. Es tracta d’una iniciativa audiovisual amb un toc humorístic i absurd que destaca els avantatges del comerç local en contrast amb les compres en línia i les grans superfícies.
La campanya consta de quatre vídeos curts, cadascun centrat en un tipus de comerç (òptica, menjar, mobles i música), i amb una escena quotidiana que es transforma en surrealista i icònica. Acompanyen a aquests vídeos 4 murals de la mateixa temàtica que es trobaran tant a les xarxes socials com als carrers i que contenen un QR que dirigeix a cada vídeo amb qui guarden relació. També forma part d’aquesta campanya un vídeo més llarg que ja s’ha llençat a les xarxes socials de l’Ajuntament de Xàtiva el passat 25 d’octubre amb motiu del Dia del Comerç Local.
El pròxim dilluns 4 de novembre es publicará el primer d’aquests quatre vídeos, on una parella jove busca un armari que dure, evitant els mobles d’automuntatge que es desmunten amb facilitat. Els tres vídeos restants es publicaran al llarg del mes de novembre a les xarxes socials municipals.
Es tracta d’una acció promocional que busca la interacció amb els usuaris de les xarxes socials mitjançant la combinació de vídeos, imatges icòniques i la participació de les persones joves de la ciutat per tal de reforçar la consciència sobre els avantatges del comerç local i, alhora, promoure el seu ús i valor entre les noves generacions.