Xàtiva impulsa les segones jornades gastronòmiques «Xàtiva al Paladar»

Turisme i cuina es donen la mà per commemorar el Dia Internacional del Turisme amb menús especials i activitats culturals

535

Clínica dental Pablo Fos

Xativa sostenible

Xàtiva celebrarà el Dia Internacional del Turisme amb una proposta que conjuga patrimoni i gastronomia: les segones jornades de cuina oberta «Xàtiva al Paladar», organitzades per l’associació AHOXA amb la col·laboració de l’Ajuntament.

Durant la pròxima setmana, huit restaurants de la ciutat oferiran menús especials elaborats amb productes de proximitat, amb preus que oscil·len entre els 25 i els 35 euros. Els establiments participants són El Cullerot, La Talaia del Castell, Els Porxes, el Moncho, Ca Conxa, Ganesh Cocina Ecléctica, Sait Dia i Nit, i Public Mercat.

Segons la regidora de Turisme, Raquel Caballero, «cadascun dels locals participants ha treballat amb creativitat i sensibilitat culinària per a reinterpretar receptes tradicionals i oferir sabors únics, que convertiran ‘Xàtiva al Paladar’ en una experiència gastronòmica inoblidable». Caballero ha destacat també que «l’objectiu és reforçar el turisme gastronòmic de la ciutat, ja que no hi ha turisme cultural sense la possibilitat de gaudir també d’un turisme gastronòmic que done valor al territori».

La proposta es completa amb activitats paral·leles el cap de setmana del 27 i 28 de setembre. Dissabte hi haurà entrada gratuïta al Castell i als museus municipals, així com viatges sense cost al trenet turístic. Alhora, el festival Open House Valencia obrirà al públic diversos espais patrimonials de la ciutat, permetent conjugar la visita cultural amb l’experiència culinària.

WhatsApp Portal de Xàtiva