El Butlletí Oficial de la Província publica hui la convocatòria de les ajudes que l’Ajuntament destina anualment a les associacions d’empresaris i comerciants de Xàtiva. La principal novetat és que el pressupost destinat a cobrir les ajudes per al present exercici passa de 30.000 euros en 2019 als 60.000 euros actuals el que suposa doblar la quantitat destinada. L’increment es produeix com a conseqüència de l’actual situació econòmica provocada per la crisi sanitària de la Covid-19. El termini per a presentar les sol·licituds i les memòries d’activitat s’obri demà i finalitza el dilluns 7 de setembre.
L’alcalde Roger Cerdà ha destacat el compromís de les associacions comercials en la reactivació econòmica de la ciutat. Segons Cerdà, «donada la transcendència i el paper que les associacions d’empresaris estan duent a terme en el procés de reactivació econòmica de Xàtiva, hem decidit que la quantia de les ajudes es doble respecte de l’any passat». Per a l’alcalde, «el paper que han de jugar les associacions empresarials en el pla de reactivació econòmica i social de Xàtiva és fonamental. Estiguem tenint una col·laboració estreta per part de totes elles», valora Cerdà.
L’objecte de la convocatòria és regular la concessió de subvencions per al finançament de campanyes i actuacions dirigides a la dinamització del comerç local i la potenciació de les relacions entre els comerciants i els consumidors. Els criteris de valoració per a la concessió de les ajudes també han hagut de variar per adaptar-se a la situació actual. La impossibilitat de celebrar esdeveniments que comporten aglomeració de gent en la via pública, com les tradicionals fires comercials, fa que prime l’estímul a determinades accions d’innovació comercial com ara la venda online, accions de fidelització de clients, ús de xarxes socials, etc.
Els projectes de promoció i animació del comerç urbà hauran de respondre a dos objectius principals: donar a conèixer el comerç de la ciutat i atraure despesa cap al comerç de Xàtiva, recolzant-se en campanyes de comunicació que perseguisquen un important nivell de notorietat dins i fora de la ciutat. També es valoraran accions promocionals d’innovació comercial, com ara el repartiment a domicili, la creació de nous canals de comercialització i de fidelització o campanyes dirigides a impulsar el comerç tradicional.
Pel que fa a les accions de formació i reciclatge del capital humà, es tindrà en compte l’organització de jornades i tallers d’atenció al client, fidelització, aparadorisme, idiomes, tècniques de marxandatge i gestió del punt de venda, entre altres. D’altra banda, es considerarà les accions de millora de la competitivitat, com ara jornades i tallers relacionats amb el comerç electrònic, noves tecnologies, societat de la informació i comunicació, etc.