El butlletí oficial de la província acaba de publicar l’ampliació del termini per a l’obtenció d’ajudes per a empreses de nova creació que tramita l’àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Xàtiva. Les sol·licituds es poden presentar fins al proper divendres 30 de novembre. Les ajudes contemplen un pla de promoció per a l’impuls de sis empreses creades en els darrers dos anys.
El primer tinent d’alcalde, Miquel Lorente, justifica la convocatòria de les ajudes com a “una ajuda per a que es visibilitze l’activitat d’una empresa que comença, per a que siga més atractiva per als seus clients i que la referència comercial de Xàtiva es mantinga i s’impulse cap al futur”, ja que l’edil considera que “un dels períodes amb major dificultat en la vida de les empreses va des dels primers mesos fins als dos o tres primers anys”.
Aquest pla de promoció englobaria l’anàlisi, planificació, organització, difusió i control de resultats durant un mes. Poden acollir-se a les ajudes totes aquelles empreses de Xàtiva que hagen iniciat la seua activitat entre març de 2016 i abril de 2018. En les bases de les ajudes es dóna prioritat a les empreses que tinguen un “component innovador i amb vocació de perdurabilitat”, segons hi resa textualment.
Les activitats que s’inclouen en el pack de promoció són diverses. Entre elles, figura un vídeo presentació de l’empresa, un lot de de fotos de perfils professionals i de tenda, en el seu cas i un estudi de situació de presència digital de marca i de la competència. En aquest cas, s’informa a l’empresa de la correcció de possibles errors en els perfils socials, se li fa recomanacions en funció dels resultats de l’estudi i una revisió de la integració i alta en les aplicacions Google Bussines i Google Maps.
També s’ofereix una campanya d’atracció de seguidors en els perfils socials més utilitzats, una auditoria web i la presentació d’informe de millora i un estudi de viabilitat per a la creació d’un comerç electrònic de l’empresa El pack ve acompanyat per un programa de formació a mida, gràcies al suport tècnic consistent en dues hores de tutoria per a la resolució de dubtes i assessorament en captació de seguidors en xarxes socials i dues hores més de formació personalitzada en ferramentes necessàries en xarxes i Internet i formació en campanyes de publicitat segmentada per a xarxes socials.
L’ajuda es completa amb la difusió de publicitat en ràdio, premsa local i cartelleria, la participació en jornades i actes organitzats per a l’Ajuntament de Xàtiva relacionats amb l’activitat empresarial.