Aquest divendres 6 de juny a les 20 hores, la Casa de la Cultura de Xàtiva (carrer Moncada) serà l’escenari d’una actuació molt especial: el concert de la Coral Allegro ONCE València, en el marc de la Setmana del Grup Social ONCE.
La Coral Allegro ONCE va ser fundada l’any 1982 en el si del col·legi de xiquets i xiquetes cecs i amb deficiència visual. El 1988, va ampliar la seua formació amb altres membres no afiliats, convertint-se en una agrupació coral singular amb una trajectòria reconeguda internacionalment. Entre les seues fites, destaquen actuacions al Camp Nou amb els Tres Tenors, concerts a Madrid, Barcelona i València (on van presentar la mascota dels Jocs Paralímpics 2004) i recitals arreu del món: França, Holanda, Hongria, Sèrbia, Portugal, la Xina i molts altres països.
En l’actualitat, la coral compta amb 40 cantants que combinen l’àmbit musical, cultural i social, fent del cant una eina d’inclusió. Dirigida per Christian García Marco, la Coral Allegro ONCE ha compartit escenari amb grans artistes com Raphael, David Bisbal, Sole Giménez i Miguel Ríos, i també ha gravat diversos discos.
El repertori del concert inclourà peces tan emblemàtiques com «Bienvenidos» de Miguel Ríos, «Mujer contra mujer» de José María Cano, «Watermark» d’Enya, «Derroche» de Manuel Jiménez i «Qué bonito» de Rosario Flores, entre moltes altres.
L’entrada serà gratuïta fins a completar aforament, convertint aquest concert en una excel·lent oportunitat per gaudir d’una gran actuació coral i començar el cap de setmana amb il·lusió.













