La Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball ha creat el Dia del Comerç Local, efemèride que se celebrarà el proper 25 d’octubre. Aquest matí, la secretària autonòmica d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Consum, Rebeca Torró i la directora general de Comerç, Artesania i Consum, Rosana Seguí, han visitat l’Ajuntament de Xàtiva per a presentar aquesta campanya als mitjans de comunicació.
L’alcalde Roger Cerdà ha agraït l’elecció de Xàtiva com a marc de la presentació d’aquesta campanya de promoció del comerç, al qual ha qualificat com al «sector econòmic més important de la ciutat». Cerdà ha recordat el «moment complexe que ha passat el comerç com a conseqüència de la pandèmia» i ha fet menció a les mesures de suport desplegades «a nivell local i a nivell autonòmic, amb programes d’ajudes com el Reactivem Xàtiva o el Pla Resistir, que a Xàtiva van arribar als 1,2 milions d’euros».
L’alcalde ha aprofitat la presència de la secretària autonòmica i de la directora general per a destacar algunes accions a nivell local, com ara els bons de consum «que han suposat la injecció directa de fins a 1,6 milions d’euros en el circuit comercial», en paraules de Cerdà. Com a reptes de futur, l’alcalde ha citat la necessitat d’avançar en la digitalització del comerç. En aquest sentit, Cerdà ha comentat que «tenim oberta una línia de treball amb les associacions empresarials de la ciutat, per a la creació de plataformes d’e-commerce dirigides als establiments locals».
Per la seua banda, Rosana Seguí ha explicat que la creació del Dia del Comerç Local respon a una iniciativa conjunta de la Generalitat, Confecomerç i Unión Gremial per a posar en valor «tot allò que el comerç local ha estat fent en favor de la societat, de l’economia i del territori». Seguí ha dimensionat el sector comercial valencià en la xifra de 60.600 establiments oberts a la Comunitat Valenciana, que generen ocupació per a més de 120.000 persones, «una ocupació de qualitat i molt estable», en paraules de la directora general. Seguí també ha valorat que el comerç aporta beneficis mediambientals, ja que «aposta pel producte de proximitat, per un comerç urbà que no necessita agafar els cotxes per anar a comprar». Finalment, la directora general ha exposat els diversos materials i suports que es faran servir per a la difusió d’aquesta campanya, consistents en audiovisuals, cartelleria i elements de marxandatge.
Per últim, Rebeca Torró ha agraït «l’aposta de l’Ajuntament pel comerç de la ciutat i per adherir-vos a les distintes iniciatives que des de la Generalitat hem anat convocant en aquest període de tanta dificultat, doblant les quanties d’aquestes convocatòries». Per a Torró, «la pandèmia ens ha fet més conscients de la necessitat que tenim de comprar en el comerç de baix de casa, a les tendes que omplin carrers i que regeneren ciutats i pobles». La secretària autonòmica ha manifestat que «el comerç local és sinònim de sostenibilitat, de reducció d’emissions de CO², sinònim de tracte directe; per això, des de la Generalitat Valenciana, estem convençuts que cal estar al costat del nostre comerç».
Torró ha avançat que els pressupostos de la Generalitat per a 2022 incrementaran els fons destinats al comerç: «venim d’una època molt complicada i 2022 serà l’any de la recuperació econòmica; per això anem a continuar apostant pels bons al comerç que incentiven el consum». Així mateix, la secretària autonòmica ha anunciat increments pressupostaris en línies d’inversió en mercats municipals i establiments comercials, recuperant les subvencions a les obres de millora en aquestes instal·lacions, ja que «necessitem que el comerç continue modernitzant-se», segons Torró, qui també ha anunciat noves línies pressupostàries per al foment de la transformació digital del comerç.