La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació col·labora amb la Direcció General d’Esport en l’organització del Congrés Educatiu “Escacs a les aules”, que se celebra els dies 22 i 23 d’octubre a les instal·lacions de l’Escola Oficial d’Idiomes de Xàtiva.
Aquesta iniciativa s’emmarca dins de la commemoració del 550 aniversari del naixement dels escacs moderns a València (1475–2025) i està impulsada per la Federació d’Escacs de la Comunitat Valenciana (FECV). L’objectiu és difondre les possibilitats pedagògiques, transversals i inclusives dels escacs, així com promoure la seua presència a les aules com a eina d’aprenentatge i convivència.
Formació per al professorat i activitats pràctiques
Les jornades formatives tindran una durada total de 12 hores i comptaran amb el suport de la Direcció General d’Innovació i Inclusió Educativa, a través del CEFIRE específic d’Innovació Educativa.
La programació està adreçada al personal docent i inclou ponències, tallers pràctics i espais d’intercanvi d’experiències entre centres educatius. A més, durant els dos dies del congrés es podrà visitar l’exposició itinerant “València, bressol dels escacs moderns”, que recorre diversos municipis valencians dins dels actes commemoratius.















