Clínica dental Pablo Fos

PoolWork

Solopizza

Xateba ha ampliat fins al 12 d’abril el termini de presentació de treballs de la II edició del concurs «Cartes a dones imprescindibles», una iniciativa vinculada al 8 de Març que convida el jovent a escriure sobre dones rellevants per a Xàtiva. Segons figura en el cartell difós per l’entitat, la fallada del jurat es farà pública el 17 d’abril i el lliurament del premi tindrà lloc el dia 23.

El certamen manté un únic guardó de 500 euros i gira al voltant d’una proposta clara: redactar una carta dedicada a una dona imprescindible per a la ciutat. Tal com ja va avançar Portal de Xàtiva en la convocatòria inicial d’enguany, la iniciativa busca reivindicar referents femenins locals a través de l’escriptura, amb especial atenció a la qualitat del text, l’originalitat i el llenguatge no sexista.

En aquella convocatòria, Xateba va establir que el concurs estava dirigit a joves de 15 a 18 anys i que els treballs havien de presentar-se en format epistolar, adreçats a una dona que haja deixat empremta a Xàtiva en àmbits com la cultura, l’esport, la docència, la política, l’empresa o la sanitat. També es remarcava que el jurat valoraria la redacció i l’estil, l’originalitat, la coherència amb la proposta i l’ús del valencià.

Les bases completes continuen disponibles al web de Xateba, on l’associació manté publicada la informació general del concurs i els criteris de participació.

Amb esta ampliació, l’entitat dona més marge perquè l’alumnat puga preparar els seus textos i optar a un premi que, més enllà de la dotació econòmica, torna a posar el focus en la necessitat de recuperar i reconéixer les dones que han contribuït a construir la memòria i la vida col·lectiva de Xàtiva.

WhatsApp Portal de Xàtiva