Clínica dental Pablo Fos

El Departament de Geografia i Història de l’IES Josep de Ribera ha atorgat el Premi del Concurs Climograma de Xàtiva 2025 a l’alumne de 2n de Batxillerat de Ciències Socials Joel Martínez Gimeno, per un estudi elaborat a partir de les dades recollides durant tot l’any a l’estació meteorològica del mateix institut.

El jurat ha valorat l’anàlisi detallada de les dades, els càlculs, l’elaboració del climograma i la seua interpretació en relació amb el clima de la zona. Entre els aspectes més destacats del treball figura el volum anual de pluja registrat en 2025, clarament per damunt del que és habitual, així com la concentració de precipitacions en episodis intensos i la presència de cinc mesos secs.

L’estudi també analitza l’evolució de les temperatures, amb valors extrems molt marcats al llarg de l’any, i conclou que, tot i que Xàtiva s’emmarca en un clima mediterrani litoral, el 2025 presenta registres fora de la normalitat i una tendència d’augment tèrmic amb oscil·lacions quan es comparen els darrers anys disponibles.

Les dades utilitzades provenen de l’estació meteorològica de l’IES Josep de Ribera, integrada en la xarxa d’AVAMET, una infraestructura instal·lada amb finalitats didàctiques i de divulgació científica.

El Concurs Climograma s’ha consolidat com una iniciativa periòdica del centre, amb edicions i treballs premiats en anys anteriors que es poden consultar dins l’etiqueta de climograma, així com en notícies com la del Concurs Climograma de 2022 o la de 2021.

WhatsApp Portal de Xàtiva