L’Ajuntament de Xàtiva i Turisme Comunitat Valenciana han firmat aquest matí un conveni per potenciar la ruta turística associada a la família Borja. La signatura ha estat formalitzada al saló de plenaris de l’Ajuntament per l’alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, i pel secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer. En virtut d’aquest conveni, l’Ajuntament i Turisme Comunitat Valenciana estableixen actuacions turístiques dirigides a promocionar l’oferta cultural vinculada al patrimoni arquitectònic i llegat històric que la família Borja va deixar a Xàtiva, dins del marc d’actuació de la marca turística “Territori Borja”. Tot açò, sota el paraigua de l’estratègia Creaturisme de Turisme Comunitat Valenciana, que entre altres objectius, cerca incentivar el desenvolupament turístic de nous productes relacionats amb la línia Mediterrani Cultural- Itineraris, Rutes i Xarxes Culturals.
L’alcalde Roger Cerdà ha explicat que “el conveni compta amb una dotació econòmica en l’entorn dels 80.000 euros per a desenvolupar accions promocionals relacionades amb la ruta Territori Borja”. L’alcalde ha mostrat la seua satisfacció “per les accions que ens permetrà posar en marxa aquest conveni així com per la voluntat de la Generalitat de que aquesta col·laboració tinga continuïtat en el temps”. Cerdà ha valorat positivament “l’aposta decidida del govern valencià per posar en valor un dels elements patrimonials més importants de Xàtiva, el bressol dels papes Borja”.
Per la seua banda, Francesc Colomer ha destacat que “més enllà de la recerca de visitants, aquesta actuació en matèria turística contribueix a la recuperació del prestigi d’un territori”. Colomer ha ressenyat que “com a govern valencià, estem encantats d’estar construint aquest nou model turístic en base a la Cultura, al llegat històric que ens faça diferents, que ens faça singulars, partint del passat brillant que vàrem tindre per a projectar-nos cap a un futur basat en l’especialització i la tematització i convertir aquest espai en un marc d’experiències, en una autèntica fàbrica d’emocions en un món cada vegada més competitiu”.
El projecte pot definir-se com una estratègia d’acció que dóna impuls a la comercialització de productes turístics culturals a Xàtiva agrupats al voltant de l’eix temàtic argumental basat en la família Borja i a la promoció de la ruta temàtica.
El pla de comunicació establit té com a objectiu promocionar una oferta cultural clara i estructurada de productes i serveis que materialitze la promoció de la Ruta dels Borja en resultats visibles de millora de la destinació amb la creació de productes Borja, la dinamització del sector turístic local i la satisfacció de les expectatives dels visitants.
La proposta inclou a més d’una estratègia de promoció turística amb actuacions conjuntes i complementàries entre els municipis de Gandia i Xàtiva, amb l’objectiu de reforçar i consolidar la ruta turística pel denominat “Territori Borja”, oferir una imatge cohesionada de la marca turística i establir un procés de vinculació del territori que garantisca un flux constant de turistes entre les dues destinacions i les seues àrees d’influència.