El plenari extraordinari de l’Ajuntament de Xàtiva celebrat el passat dissabte ha aprovat l’organització i funcionament de la Corporació Municipal per al mandat 2019-2023. Prèviament a aquest plenari, i després del diàleg amb tots els grups polítics amb representació municipal, l’alcalde Roger Cerdà va delegar competències.
Les tinències d’alcaldia recauen sobre Xelo Angulo, Ignacio Reig, Pedro Aldavero i Lena Baraza, per aquest ordre.
La Junta de Govern Local, presidida per Cerdà, queda composta a més pels tinents d’alcalde, Reig, Angulo, Aldavero i Baraza, i pels regidors Amor Amorós, Maria José Pla i Juan Giner. La Junta de Govern passarà a celebrar-se els dilluns a les 12 h.
Per altra banda, hi hauran quatre comissions informatives: de Règim Interior i Seguretat, d’Hisenda i Especial de Comptes, Social i Cultural i de Foment. Les quatre comissions estaran formades per 4 membres del grup socialista, 2 del grup Xàtiva Unida, 2 del grup popular i un membre per a al grup Ciudadanos, amb els corresponents suplents. La composició i presidència de cada comissió es debatrà en el següent plenari ordinari.
En aquesta ocasió també s’ha aprovat la periodicitat de les sessions del plenari de la corporació i la creació i funcionament de la Junta de Portaveus. Els plenaris continuaran convocant-se els darrers dissabtes de cada mes, a les 11 hores. Així mateix, també han obtingut el vist-i-plau del plenari les propostes sobre representació en els diferents òrgans col·legiats on té presència l’Ajuntament, de la delegació de competències del plenari en la Junta de Govern Local i de la dotació econòmica als grups polítics. En relació als drets econòmics dels membres de la corporació i designació de personal eventual, la votació del plenari també ha sigut favorable, mantenint-se el nombre de regidors alliberats.