El primer tinent d’alcalde, Miquel Lorente, ha anunciat la posada en marxa de la campanya d’imatge “Viure Xàtiva”. La campanya consistirà en promocionar diversos sectors d’activitat econòmica mitjançant la utilització de la imatge de coneguts empresaris locals de l’àmbit del comerç, serveis, hostaleria i restauració. La campanya s’inscriu en la tercera fase del pla d’acció comercial “Carrers del Mercat”.
En anteriors fases d’aquest pla d’acció comercial, es va dissenyar una imatge de marca de “Carrers del Mercat”, així com diversos programes d’animació de carrers i formació dirigida als comerciants. Així mateix, s’encetaren noves línies d’ajuda al lloguer de baixos comercials, modernització de negocis, el pla de màrqueting per a joves empreses i també es va incrementar les subvencions a les associacions de comerciants i empresaris. En aquest sentit, Lorente ha recordat que el termini per a sol·licitar les ajudes al lloguer i per a joves empreses finalitza el proper 31 d’octubre.
Ara, a la campanya “Viure Xativa”, se sumen altres accions d’impuls del comerç com la iniciativa “Mercat als barris”, la segona temporada del “Mercat de la Terra” i la implantació de la targeta urbana, com a mesura de fidelització per al comerç local. Aquesta targeta estarà activa a finals del mes d’octubre.
Finalment, Lorente ha informat de l’increment de l’ús de la primera hora gratuïta als aparcaments municipals, que se situa en un percentatge del 37%. Per a Lorente, “la campanya “Viure Xàtiva és una forma de donar a conèixer la ciutat a través del seu propi comerç i restauració i no sols a la gent que ens visita sinó també en altres ciutats de les comarques centrals”.