L’Ajuntament de Xàtiva ha solucionat un total de 19.223 incidències a través del servei Línia Verda, un canal de comunicació directe entre la ciutadania i el consistori que permet informar sobre desperfectes o incidències localitzades al municipi. Actiu des de l’any 2010, aquest servei ha estat molt ben acollit per part de la població, que en fa un ús constant per a millorar el seu entorn.
Els desperfectes més comunicats a través de la plataforma són els relacionats amb la neteja viària (18%), seguits per voreres i calçades (10%), mobilitat i seguretat viària (9%), parcs i jardins (8%), recollida de residus (8%), fuites d’aigua (7%), alumbrat públic (7%) i urbanisme (6%).
L’aplicació Línia Verda, disponible de manera gratuïta a Google Play i App Store, permet als veïns notificar una incidència de manera senzilla: només cal seleccionar el municipi, indicar el tipus de problema detectat, adjuntar una fotografia i una breu descripció. La localització es detecta automàticament mitjançant geolocalització. Un cop enviada, el personal tècnic de l’Ajuntament rep l’avís i inicia els tràmits per a la seua resolució. A més, els usuaris reben notificacions sobre l’estat de la seua petició.
El servei també ofereix l’opció de formular consultes mediambientals, que són ateses per un equip d’experts en un termini màxim de 24 hores. Així mateix, es pot accedir al portal web www.lineaverdexativa.com, on es poden consultar bones pràctiques ambientals, recomanacions i informació local.
Per a aquells que preferisquen l’atenció telefònica, Línia Verda disposa també del número 902 193 768 en horari de 8.00 a 17.00 hores.
L’Ajuntament de Xàtiva ha expressat la seua satisfacció per la resposta ciutadana i ha agraït la col·laboració dels veïns: «La implicació de la ciutadania és clau per construir un municipi més net, sostenible i habitable», han destacat des del consistori.
















