Clínica dental Pablo Fos

Xativa sostenible

L’Ajuntament de l’Alcúdia de Crespins ha estat beneficiari d’una subvenció de 250.026 euros concedida per la Diputació de València per a dur a terme la renovació integral del Camí Azagador. El projecte contempla la renovació completa del paviment, la instal·lació de fanals en tot el recorregut, la creació d’un voral per a vianants i diverses actuacions en les zones de desguàs per a evitar l’acumulació d’aigua en episodis de pluja.

Des del consistori s’ha avançat la intenció de traure a licitació l’obra amb la major brevetat possible, donada la importància d’aquesta actuació, ja que el camí forma part de l’últim tram de la ruta ciclopedestre que connecta el naixement del riu Sants amb el poliesportiu de Canals. Aquesta ruta, projectada dins del Pla d’Inversions 2022/23, es va executar fa aproximadament un any i mig, però sense preveure la millora d’aquest tram final.

Actualment, el Camí Azagador presenta deficiències notables, com la manca d’il·luminació i d’espais segurs per al pas de vianants, fet que suposa un risc pel trànsit constant de vehicles —incloent-hi pesants— i bicicletes.

Segons han explicat des de la Regidoria d’Urbanisme, l’equip de govern considera aquesta actuació prioritària des de l’inici de la legislatura, ja que el camí discorre pels termes municipals de l’Alcúdia de Crespins i Canals i és una via molt utilitzada tant per vianants com per vehicles. Per això, el projecte s’ha posat també a disposició de l’Ajuntament de Canals, amb la voluntat de coordinar actuacions conjuntes en infraestructures compartides, un aspecte que el govern local considera “clau per al desenvolupament i la seguretat dels veïns dels dos municipis”.

WhatsApp Portal de Xàtiva