L’Ajuntament de l’Alcúdia de Crespins aprova les bases de les ajudes del Pla Resistir

Al municipi li correspon una dotació de 106.628 euros per a la concessió d'ajudes a autònoms i empreses amb un màxim de 10 treballadors

203

Clínica dental Pablo Fos

WhatsApp

Estudi Alicia Herrero

L’Alcúdia de Crespins ja ha aprovat les bases de les Ajudes Parèntesi del Pla Resistir impulsat per la Generalitat Valenciana i que inclouen ajudes per als sectors més afectats per la pandèmia. Una vegada publicades les bases al BOP hi haurà 20 dies naturals per presentar les sol·licituds, amb els requisits i la documentació a aportar per les persones interessades.

Pel que fa a l’ajuda, al municipi li correspon una dotació de 106.628 euros per a la concessió d’ajudes a persones autònomes i empreses amb un màxim de 10 treballadors dedicades a l’hostaleria i restauració, a activitats turístiques o a activitats culturals i recreatives. Els beneficiaris podran obtindre 2.000 euros, a més d’una quantitat de 200 euros per cada persona treballadora a l’empresa.

Pel que fa a la quantia de l’ajuda, l’Ajuntament de l’Alcúdia de Crespins aporta dels seus fons propis 15.994,20 euros del total, un 15%. La Diputació de València aporta 23.991,30 euros, un 22,5% del total i la Generalitat Valenciana aporta el 62,5% restant amb 66.642,50 euros.

L’alcalde, Roberto Granero, ha remarcat que les ajudes parèntesi signifiquen “una col·laboració sense precedents entre les administracions davant una situació extraordinària com la que vivim”, ja que permetran juntament amb la resta de línies del Pla Resistir “una injecció econòmica necessària per als sectors més colpejats per la pandèmia”, i ha insistit que malgrat tota la burocràcia que comporten aquest tipus de subvencions “totes les institucions estan fent un gran esforç per reduir els tràmits i facilitar al màxim la ràpida concessió de les mateixes”.

Per la seua banda, el regidor de Promoció Econòmica, Pedro Garcia ha explicat que aquestes ajudes “pretenen cobrir part de les despeses que els autònoms i empreses han de suportar durant aquesta crisi sense precedents”, per aquest motiu podran incloure les despeses com el lloguer de locals, electricitat i comunicacions o les despeses de personal en sous, salaris i quotes a la seguretat social entre altres. García també ha volgut recalcar que a través de l’AODL de l’Ajuntament “es donarà tota la informació disponible per a facilitar la tramitació d’aquesta ajuda que al costat d’unes altres puguen d’alguna forma alleujar la situació actual dels autònoms i empresaris”.

WhatsApp Portal de Xàtiva