Eixiran a la venda a partir del dia 20 de desembre
A partir del proper gener s’inicia la nova temporada teatral al Gran Teatre per a la qual s’han previst una sèrie de novetats per tal de fer més assequibles les entrades.
A més dels descomptes habituals —20% per a Amants del Teatre, pensionistes, jubilats, estudiants i carnet jove—, a partir del 20 de desembre eixien a la venda els abonaments per a sis o cinc espectacles amb una reducció molt atraient en el preu. Així, l’abonament de sis espectacles (un per mes) es pot adquirir al preu de 50€ i el de cinc al preu de 45€.
D’altra banda, enguany es posa en marxa una altra modalitat de descompte, l’entrada en grup. L’adquisició de 10 entrades suposarà una reducció del 25% sobre el preu total.
Els espectacles inclosos en l’abonament són els següents:
- 13/1 “Real Politik” – Teatre de l’Enjolit
- 12/2 “Las amígdales de mis amígdales son mis amígdales” – Luis Piedrahita
- 2/3 “La Estupidez” – Feelgood teatro
- 7/4 “Tío Vania” – Bramant Teatre
- 25/5 “Escola nocturna” – La Pavana Teatre
- 15/6 “No som ningú” – Els indecents
Programació Gran Teatre (gener 2016 – juny 2017)
Dimarts 3 de gener: Teatre musical familiar: JOAN SENSE POR (Cia. Màgic 6)
El musical de Joan sense por és la història de un que va fer un viatge per saber el que era la por.
Es tracta de la història en format musical del conte dels germans Grimm.
El valent Joan sense Por coneixerà Dani, un nen de 8 anys que tremola cada vegada que arriba la foscor i ha d’anar a dormir tot sol. Amb la seua ajuda, anirem repassant els diferents terrors a què tots els xiquets i xiquetes s’enfronten quan arriba la nit. Tempestes, monstres, sons estranys, personatges misteriosos, bestioles i animals… formaran part d’escenes molt divertides en què la música, les cançons i l’emoció es fonen de manera màgica i sorprenent. ¡¡Coneix Joan sense Por i venç totes les teues temences!!
18:00 hores. Entrada única 5 €
Divendres 13 de gener: Teatre: Realpolitik (Teatre de l’Enjòlit)
És legítim l’ús de certa dosi de violència per preservar la democràcia real? Realpolitik és una farsa sobre un grup de gent que descobreix que donar una bufetada a determinades persones que s’aprofiten del poder ajuda a millorar la realitat que els envolta. Una obra, escrita per Elies Barberà i Carles Fernández Giua per a Teatre de l’Enjòlit, que convida el públic a reflexionar sobre la violència. Quins mecanismes tenim els ciutadans per defensar la democràcia? Quins recursos tenim per defensar-nos d’una classe política corrupta instal·lada en el poder? Benvinguts a la Realpolitik.
Imaginem, per un moment, que una petita acció, com una bufetada, provoqués que un polític corrupte reflexionés, corregís decisions i, fins i tot, abandonés la política.
Imaginem que aquestes accions, convenientment mesurades, aconsegueixen transformar la realitat per millorar-la. Imaginem que això passa. Trobaríem reprovables aquestes accions? Les trobaríem justificables? Lícites? Les podria assumir el sistema?
Realpolitik és teatre d’agitació, un teatre que utilitza el riure com a arma.
Una peça divertida i que faci pensar, que especuli sobre el políticament incorrecte. Que confronti l’espectador amb preguntes latents avui en dia: quins mecanismes tenim per defensar la democràcia? Quins recursos té la ciutadania per defensar-se d’una classe política corrupta, instal·lada en el poder, que es dedica a vendre els recursos de tots i a posar-los en mans privades?
A Realpolitik es planteja una situació estranya i paradoxal. Una dona jove, la Martina, de forma no premeditada, de forma instintiva, dóna una bufetada al candidat d’un hipotètic partit conservador. Contra tot pronòstic, aquest gest provoca una mena de conversió moral en el polític, una conversió que l’abocarà a renunciar al seu càrrec i a retirar les reformes neoliberals que pretenia implementar. Tot seguit, apareix la pregunta clau: estan lligats ambdós fets?
Hi ha la possibilitat d’incidir en l’honestedat de la classe política a base d’aquesta mena d’accions, a base d’aquesta petita dosi de violència?
Aquest fet provoca que els personatges de la nostra comèdia s’uneixin, que es trobin. El gest de la Martina crea un grup, un grup de gent “normal” que participa del neguit, de la sensació d’impotència, de la sensació d’estafa que amara bona part de la nostra societat. I dins d’aquest grup, aquests nostres personatges troben una il·lusió, un motiu, una lluita.
22:30 hores. 12€ (amb descompte 10€)
Dissabte i diumenge14 i 15 de gener: Taller de Teatre de la Memòria (Cia l’Enjòlit)
Agafem un tamboret per enfilar-nos a l’altell i recuperar la caixa que amaga una entrada al cinema, un cigarret, un poema escrit sobre un paper de regal, una flor seca. Tot ple de pols. I quan ho tenim a les mans veiem, sentim, sospirem i surt de la nostra boca una exhalació de passat.
Una acció física ens porta a un lloc, a un objecte, i aquests ens generen una imatge, una sensació, una veu.
Recordar per generar noves expressions presents, úniques, creatives. Allò que ens fa ser el que som i no es troba escrit enlloc serà l’embrió d’unes escenes teatrals que ens permetran interpretar utilitzant el nostre instrument emotiu, físic i sonor.
Dates: Intensiu de dissabte i diumenge
Total d’hores: 10h.
Horari: Dissabte de 10h a 14h i de 16h a 19h
Diumenge de 10 a 14h
Observacions: Curs pensat per un mínim de 8 participants i un màxim de 16
Matrícula: 20€
Divendres 10 de febrer: ENTREMESES de Cervantes (Corrales de Comedias de Almagro)
La importància dels ENTREMESES de Cervantes radica principalment en dos aspectes. Un el valor que demostrà l’autor al publicar-los, perquè des de la primera dècada del segle XVI ningú no va firmar com a seus entremesos fins que ho féu Cervantes. Altre, el valor literari incalculable dels seus Ocho entremeses nuevos, que de ben segur han servit d’inspiració a molts dramaturgs fins els nostres dies.
L’any 2016 es commemorava el IV centenari de la mort de Miguel de Cervantes i la Corrales de Comedias de Almagro posà en escena sis dels huit entremeses. L’espectacle té una durada de noranta minuts amb la representació de tres entremesos
20:30. 10€
Diumenge 12 de febrer: Monòlegs LUIS PIEDRAHITA
Las amígdalas de mis amígdalas son mis amígdalas es un espectáculo de stand up comedy creado y protagonizado por Luis Piedrahita.
Esta vez el polifacético artista quiere subirse al escenario para demostrar que sólo se vive una vez… y que es ésta. Mucha gente dice “sólo se vive una vez, ¡qué ganas tengo de que llegue!” ¡Error! Este espectáculo nos enseña que la vida es como un hotel: un sitio en el que vamos a estar poco tiempo y tenemos que llevarnos todo lo que podamos. Luis nos muestra nuestras miserias diarias para que nos riamos de ellas. Su humor reconocible y cotidiano nos enseña a desactivar la envidia, el egoísmo, la desconfianza…
En Las amígdalas de mis amígdalas son mis amígdalas, Luis construye un mundo en el que todas esas miserias siguen existiendo pero lejos de generar sufrimiento y escozor, desatan las carcajadas más liberadoras.
En este espectáculo, Luis Piedrahita reflexiona acerca de las esponjas de baño, las neveras, los ascensores, las esperas, los hoteles… Luis encuentra motivos para la reflexión en cada uno de estos temas y un paralelismo inevitable con el alma humana. Luis nos invita a acompañarle durante casi hora y media de show, de risas y emociones, conseguido todo ello sin más artificios que su personalidad, su voz y su cuerpo. Stand up comedy genuino.
No queremos ocultar que de este espectáculo se ha dicho que es una de las obras más ingeniosas, brillantes y poéticas del siglo XXI. Lo que sí queremos ocultar es que fue el propio Piedrahita el que lo ha dicho.
22:00 hores. 12€ (amb descompte 10€)
Dijous 2 de març. Teatre: LA ESTUPIDEZ (FEELGOOD TEATRO)
El que passa a Las Vegas, no sempre es queda a Las Vegas.
La estupidez, una mena de road-movie però en format teatral, és una obra de Rafael Spregelburd que versa sobre la fragilitat de la intel·ligència en els temps que corren. Un grup de persones intenta fer-se rica a Las Vegas. Un mètode matemàtic per a guanyar a la ruleta guarda relació amb la temible equació matemàtica que encripta el secret de l’Apocalipsi. Dos criminals han de vendre un quadre antic robat abans que s’acabe de deteriorar per complet. La màfia siciliana fabrica una nova estrella del pop i uns policies motoritzats viuen una intensa història de traïcions. Tot açò ocorre alhora. I en Las Vegas.
https://www.youtube.com/watch?v=iY-QwjrHlYE
22:00 hores. 12€ (amb descompte 10€)
Diumenge 5 de març. Teatre. EL VIRGO DE VISANTETA (AUCA 21)
Adaptació del sainet eròtic valencià escrit en 1845 per Josep Bernat i Baldoví.
Tot comença el dia de la processó del Corpus del 1840, a Favara, quan la innocent Visanteta té una aparició celestial que la plena de plaer i de luxúria, però que després portarà moltes conseqüències. Com en tots els pobles del regne, el Retor ha de vetlar per la puresa de les ànimes dels feligresos i l’Alcalde impartir justícia per a totes les gents del lloc i així ho fan amb tot rigor i entusiasme.
Dos parelles del poble, el tio Collons i la tia Tomasa, també Pascualo i Visanteta s’enfronten a la justícia per no fer bon ús d’uns atributs tan bons, tan naturals i tan perfectes com són el nap i la figa.
La comèdia no és apta per a miops d’ànima, estrets de cervell i devots de la tristor.
18:00 hores. 5 €
Divendres 7 d’abril. Teatre. TIO VANIA (BRAMANT TEATRE)
Cornelles actualitza aquesta amarga comèdia clàssica de Txèkhov, que retrata la decadència d’una família vinguda a menys, en què set personatges, plens de passions creuades, seran conscients quan es trenca la seua rutina i el “desvetlament” del tio Vania, que a més de somiar una altra vida on ser feliços, potser haurien de deixar d’actuar com a morts en vida. Una emotiva i divertida proposta que serveix d’espill per a reflectir les nostres contradiccions davant l’eterna recerca de la felicitat.
Direcció i dramatúrgia :Jerónimo Cornelles
Dirección ajunta: Isabel Martí
Intèrprets: María Poquet (Petra), Rafa Alarcón (Doctor Astrov), Jerónimo Cornelles (Tio Vania), Ernesto Pastor (Professor Alexander), Isabel Requena (Maria), Laura Valero (Sonia), Maria Minaya (Helena)
https://www.youtube.com/watch?v=hdxjicOSJIg
22:00 hores. 12 € (10 € amb descompte)
Diumenge 9 d’abril. Teatre familiar. AMOUR (MARIE DE JONGH)
AMOUR és un espectacle teatral de gran format dirigit a tota la família que ens fa reflexionar sobre la prima línia que hi ha entre la desafecció i l’amor incondicional. Un cant a la trobada entre diferents, una crida a alliberar-nos dels prejudicis. Explica la història de dues nenes, veïnes del mateix barri, que s’enamoren només quan han arribat a la vellesa i s’estimen com si ho haguessin fet durant tota una vida que han viscut enfrontades. La història es desenvolupa en tres etapes: la infantesa, l’edat adulta i la vellesa i posa en escena un espectacle sense paraules on el realisme màgic i la utilització de la màscara determinen la poètica de l’obra.
https://www.youtube.com/watch?v=dyoW5UVqYQg
18:30 hores. 5 €
Abril, mes de la dansa: 1, 2, 28. 29 i 30 abril. Ballem 2017
Activitas i actuacions al llarg de tot el mes amb motiu del mes de la Dansa:
En col·laboració amb AFADAXA.
Al llarg de tot el mes hi hauran:
- Mostres de dansa
- Exposicions
- Concursos
- Tallers
- Actucions
- Activitats escolars
MAIG/JUNY. MÚSICA: 2a Edició del Festival “MÚSICA I LLETRA”
La segona edició del Festival de Cançó d’Autor de Xàtiva Música i Lletra tindrà lloc al llarg dels mesos de maig i juny. Enguany hi haurà canvis respecte a l’any passat i s’inclourà un certamen per a joves intèrprets.
Dijous 25 de maig. Teatre. ESCOLA NOCTURNA (LA PAVANA)
Quan Walter, un delinqüent fracassat, torna de la presó a la casa de les seues ties Annie i Emilia a buscar «les seves cosetes», troba la seua habitació ocupada per una llogatera que treballa de mestra. Almenys, això diu ella. Els personatges menteixen per sobreviure o per tenir poder sobre l’altre. Menteixen perquè se senten en perill. Gaudeixen mentint i veient quin efecte produeix en l’altre aquesta mentida. L’obra va ser escrita originalment per ràdio i televisió i en la seva estructura hi ha procediments cinematogràfics com l’el·lipsi i la principal característica del teatre de Pinter: l’ús dramàtic de la pausa. Escola Nocturna pertany al període de Pinter anomenat Comèdies d’Amenaça. Tot i que és una obra primerenca i poc coneguda, hi trobem tots els temes que desenvoluparia fins a la seua última creació. No obstant això, quan li pregunten a l’autor sobre el gènere de les seues obres, ell respon: «És realisme, però no és realisme». En aquesta ambigüitat de sentit està basada Escola Nocturna: res és el que sembla ser. Aquesta és possiblement una de les obres de Pinter on la comèdia està més present. Els diàlegs són àgils i fluids sense renunciar als aspectes foscos de l’ànima humana que Pinter desenvolupa en les seves obres
Intèrprets: Juli Disla, Empar Ferrer, Eva Zapico, Mamen García, Bruno Tamarit, Toni Misó i amb la col·laboració especial de Patricia Pardo
Versió i direcció: Rafael Calatayud
22:00 hores. 12€ (10€ amb descompte)
Dijous 15 de juny. Teatre. NO SOM NINGÚ (ELS INDECENTS)
A causa d’una sèrie de negligències en un laboratori de llavors transgèniques, es provoca una mutació en un virus que salta del Regne Vegetal a l’Animal. La falta de mesures per part de l’administració pública i el fet de col·locar els interessos econòmics per sobre de la salut pública i del benestar social, provocaran una crisi difícil de controlar i que ens portaran a pensar si no ens haurem equivocat posant-nos en mans de gent per a la qual “no som ningú”.
22:00 hores. 12 € (10 € amb descompte)