Taller d’estimulació cognitiva »Treballem la 3a edat»
Amb un total d’onze persones adultes majors, han treballat durant tot el mes d’octubre els serveis socials de La Llosa de Ranes el taller d’estimulació cognitiva «Treballem la 3a edat«, una visió positiva de l’envelliment i reflexió al voltant dels drets d’aquest col·lectiu, el respecte i el bon tracte.
Complint les mesures sanitàries actuals, s’ha pogut tornar a realitzar aquest taller presencialment i en grup per tractar que la gent participant assolira satisfactòriament els objectius, aquests anaven des d’estimular la comunicació, motivació o un bon contacte amb què succeeix al seu voltant a participar en activitats culturals, socials i de formació, sense oblidar mantindre una activitat mental diària, siga amb lectura, escriure o calculant i mantindre la relació amb altres persones, fer activitats i evitar l’aïllament a casa.
Enhorabona a les participants i un gran agraïment a tota aquella persona que ho ha fet possible amb el seu esforç.
Ser major significa molt.
Tallers formatius «el cibermón i jo» i «en línia mòbils»
Dins del Pla provincial de prevenció de drogodependències de la Diputació de València i a través dels departaments de Serveis Socials i Gabinet Psicopedagògic Municipal de l’Ajuntament de la Llosa de Ranes; l’alumnat de 5è i 6è de primària del CEIP Crist del Miracle ha participat en els tallers formatius «el cibermón i jo» i «en línia mòbils» de caràcter preventiu on s’ha reflexionat sobre les finalitats i responsabilitats que comporten l’ús de les noves tecnologies de la comunicació (TICS); així com l’accés, la privacitat, la seguretat i l’abús dels recursos tecnològics.
La 1a sessió es va realitzar el dimarts 26/10/2021 ; la 2na el dimecres 3/11/2021 i la 3a el dimarts 9/11/2021 dins l’horari lectiu i a la sala d’usos múltiples del CEIP Crist del Miracle.
En la 1a sessió s’ha avaluat el nivell de contacte del nostre alumnat amb les tecnologies de la informació (mòbil, internet, correu-e) per a analitzar usos i continguts als quals accedeixen i previndre riscos existents, potenciant l’ús saludable d’utilització de les TICS.
La 2a sessió els ha ajudat a reflexionar al voltant de la responsabilitat que assumeixen quan utilitzen xarxes socials i la importància de conèixer- les per a fer ús segur d’aquestes.
La 3a sessió s’ha completat amb la representació teatral interactiva dirigida a facilitar vivències relacionades amb l’accés als mòbils i l’ús de les xarxes socials.
L’alumnat s’ha mostrat molt motivat i participatiu en les diferents sessions realitzades i les dinàmiques emprades han estat molt ajustades a l’edat a la qual s’ha adreçat aquesta acció preventiva.