La Generalitat en col·laboració amb les entitats socials ha obert un canal de comunicació via WhatsApp, amb cinc números a la disposició dels ciutadans i societat civil, per a vehicular la sol·licitud d’ajudes, així com l’enviament d’aquelles entitats, empreses i institucions que vulguen ajudar, amb la finalitat d’analitzar, canalitzar i distribuir de manera eficaç els recursos i ateses les prioritats en els terminis i moments més adequats.
La informació sobre l’ajuda a traslladar es pot donar a través dels números de telèfon més a baix, segons les comarques d’origen:
• Utiel: 659289726
• Horta Sud: 682177249
• Ribera: 619975059
• Foia: 690027099
• Castelló: 679161664
La vicepresidenta del Consell, Susana Camarero, s’ha reunit amb responsables d’ONGs, voluntaris, municipis i diputació per a abordar necessitats, establir prioritats i marcar un protocol d’actuació, per a coordinar les accions i arribar a totes les persones afectades per la DANA que ha assolat la Comunitat Valenciana.
Les entitats socials han traslladat la necessitat de fer una crida a l’organització de totes les persones que volen ajudar, per a canalitzar-lo de la millor manera i que la solidaritat arribe a les persones que major urgència tenen, siga compatible amb les labors d’emergència i es prolongue en el temps per a actuar amb cada necessitat al seu degut temps.
Per això, és convenient l’establiment d’una via de comunicació directa entre els representants implicats per a agilitzar els processos i centralitzar i supervisar les ajudes i necessitats amb l’objectiu de ser àgils, eficients, evitar duplicitats i no col·lapsar entrades o zones bloquejades on la prioritat són encara els servicis d’emergències.
Així mateix, l’ajuda, tant la gestió de necessitats com d’enviament de provisions, es canalitzarà a través dels ajuntaments, que és l’administració més pròxima als ciutadans, i estos seran coordinats mitjançant la Diputació i Federació Valenciana de Municipis i Províncies.