La Generalitat obri un canal de comunicació via WhatsApp amb cinc números de telèfon per a organitzar la sol·licitud i enviament d’ajuda

La vicepresidenta del Consell s'ha reunit amb responsables de diverses entitats i col·lectius que han oferit ajuda davant la DANA per a conjuminar esforços, conéixer els recursos, ordenar la solidaritat i atendre les prioritats i necessitats dels afectats de manera eficaç

183

Clínica dental Pablo Fos

WhatsApp

Estudi Alicia Herrero

La Generalitat en col·laboració amb les entitats socials ha obert un canal de comunicació via WhatsApp, amb cinc números a la disposició dels ciutadans i societat civil, per a vehicular la sol·licitud d’ajudes, així com l’enviament d’aquelles entitats, empreses i institucions que vulguen ajudar, amb la finalitat d’analitzar, canalitzar i distribuir de manera eficaç els recursos i ateses les prioritats en els terminis i moments més adequats.

La informació sobre l’ajuda a traslladar es pot donar a través dels números de telèfon més a baix, segons les comarques d’origen:

• Utiel: 659289726
• Horta Sud: 682177249
• Ribera: 619975059
• Foia: 690027099
• Castelló: 679161664

La vicepresidenta del Consell, Susana Camarero, s’ha reunit amb responsables d’ONGs, voluntaris, municipis i diputació per a abordar necessitats, establir prioritats i marcar un protocol d’actuació, per a coordinar les accions i arribar a totes les persones afectades per la DANA que ha assolat la Comunitat Valenciana.

Les entitats socials han traslladat la necessitat de fer una crida a l’organització de totes les persones que volen ajudar, per a canalitzar-lo de la millor manera i que la solidaritat arribe a les persones que major urgència tenen, siga compatible amb les labors d’emergència i es prolongue en el temps per a actuar amb cada necessitat al seu degut temps.

Per això, és convenient l’establiment d’una via de comunicació directa entre els representants implicats per a agilitzar els processos i centralitzar i supervisar les ajudes i necessitats amb l’objectiu de ser àgils, eficients, evitar duplicitats i no col·lapsar entrades o zones bloquejades on la prioritat són encara els servicis d’emergències.

Així mateix, l’ajuda, tant la gestió de necessitats com d’enviament de provisions, es canalitzarà a través dels ajuntaments, que és l’administració més pròxima als ciutadans, i estos seran coordinats mitjançant la Diputació i Federació Valenciana de Municipis i Províncies.

WhatsApp Portal de Xàtiva