La Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, a través de la seua Direcció General d’Atenció a la Ciutadania, ha implantat un sistema automatitzat de gestió de cita prèvia i esperes en tota la xarxa d’oficines PROP de la Comunitat Valenciana.
Aquest sistema, confeccionat amb la col·laboració de la Direcció General de Tecnologies de la Informació, permet millorar l’eficiència i eficàcia al facilitar des d’un únic punt la sol·licitud de cites prèvies en totes les oficines (consultar ací).
Així, s’organtitza i dirigeix als usuaris i usuàries, guiant-los en l’accés al servei desitjat i al lloc d’atenció personalitzada corresponent, amb la finalitat de ser atesos amb totes les garanties d’equitat i confidencialitat. Aquesta eina s’adapta en cada cas als serveis concrets que es realitzen en cada oficina PROP.
Aquest sistema estava ja instal·lat en les oficines PROP pròpies de la Generalitat, ja que només es podia aplicar des de centres de la xarxa corporativa de la Generalitat. Una vegada millorada l’aplicació i amb totes les garanties de seguretat informàtica, s’instal·la també en les oficines PROP mixtes, que generalment s’ubiquen en locals de les entitats locals.
D’aquesta manera, els ajuntaments podran disposar també d’un sistema automatitzat que permet ordenar i gestionar serveis dels mateixos consistoris, de manera que es tracta d’un clar exemple de cooperació entre les administracions públiques.
Pla accelerat d’extensió
La instal·lació del sistema ja estava prevista, però com a conseqüència de la pandèmia de la COVID-19, s’ha plantejat un pla accelerat d’extensió per a que en poques setmanes tota la xarxa d’oficines compte amb aquest sistema.
A banda de totes les oficines PROP pròpies, el sistema està ja implantat en les oficines PROP de La Safor (Gandia), Port de Sagunt, Vila-real, Alzira, Torrevieja i Elda, adaptant el procés de posada en funcionament concreta en cada cas a les necessitats de les entitats locals. Durant les pròximes setmanes es completarà progressivament l’extensió a tota la xarxa d’oficines.
Actualment, durant el procés de desescalada i en la nova normalitat, l’atenció en les oficines PROP es dóna exclusivament amb cita prèvia, que es pot demanar per telèfon o en l’enllaç (consultar ací).
Ara bé, des de la Conselleria es pretén potenciar de manera general l’ús de la cita prèvia en les oficines PROP, ja que permet organitzar millor el servei per a facilitar a la ciutadania un servei ràpid i eficient, disminuir el temps d’espera evitant l’acumulació de ciutadans en determinades dates i hores i adaptar l’oferta de servei als recursos disponibles a cada moment.
Millora en les estadístiques
El sistema també permet conèixer millor les estadístiques sobre l’atenció presencial, amb paràmetres com ara el nombre de ciutadans atesos, el temps emprat en l’atenció, el temps mitjà d’espera i els informes estadístics. Dades totes aquestes que permetran l’avaluació i la millora continua del servei.