La Generalitat congela en 2024 les tarifes dels serveis de transport públic autonòmic

La consellera Pradas ha destacat que “esta mesura se suma a l'ampliació de sis mesos dels descomptes del 50 % sobre els títols multiviatge i de la gratuïtat de l'Abonament Jove”

96

Clínica dental Pablo Fos

WhatsApp

Estudi Alicia Herrero

La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha anunciat que la Generalitat congelarà en 2024 les tarifes als usuaris dels diferents serveis de transport públic de caràcter autonòmic. Pradas ha destacat que “esta mesura se suma a l’ampliació de sis mesos dels descomptes del 50 % sobre els títols multiviatge i abonaments temporals, fins al pròxim 31 de juliol, i de la gratuïtat de l’Abonament Jove que s’ha ampliat fins al 30 de juny”.

“Amb esta nova mesura, el Consell reafirma el seu compromís amb les famílies i la seua aposta per un transport públic que permeta als ciutadans tindre opcions de treball, formació, serveis i, també, oci. La nostra missió és prestar amb la major qualitat i oferta eixe servei públic a preus assequibles”, ha assegurat Pradas.

La consellera ha fet este anunci després de presidir el Consell d’Administració de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV). D’esta manera, els serveis de transport de Metrovalencia i TRAM d’Alacant, així com els de Metrobus, dependents de l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV), i TRAM de Castelló mantindran les seues tarifes en 2024.

FGV supera els 100 milions de viatgers

En esta mateixa sessió del Consell d’Administració d’FGV s’ha adonat del balanç de viatgers de 2023. En este passat exercici s’han superat els 108 milions d’usuaris transportats a València i Alacant.

Estes dades suposen que s’ha superat en més d’un 40 % el registre de l’exercici anterior i en més del 33 % els obtinguts en 2019, abans de la pandèmia.

En 2023, la xifra de persones usuàries se situa per primera vegada, en els 36 anys de servei d’FGV, per damunt dels 100 milions d’usuaris, i superen els 90 milions de desplaçaments en Metrovalencia i els 18 milions en TRAM d’Alacant. La consellera ha destacat que “este important increment en el nombre d’usuaris registrats respecte a exercicis anteriors té una relació directa amb les diverses mesures adoptades per la Generalitat per al foment del transport públic i que, sense dubte, han comptat amb una gran acceptació de la societat valenciana”.

200.000 renovacions a València, Alacant i Castelló

En la sessió del Consell d’Administració s’ha ret compte, juntament amb el manteniment de les tarifes d’FGV en 2024, del procés de renovació de l’Abonament Jove Gratuït. La consellera ha assenyalat que “el procés s’està realitzant fins hui amb total normalitat i en el conjunt de la Comunitat Valenciana ja s’han completat prop de les 200.000 renovacions, des dels diferents mitjans habilitats pels operadors a València, Alacant i Castelló”.

En concret, en Metrovalencia s’han renovat des del passat 22 de desembre més de 165.000 abonaments, en TRAM d’Alacant s’han superat els 30.000 i en TRAM de Castelló prop de 5.000.

Els jóvens que ja disposen del títol poden renovar-lo a València i a Alacant en les màquines automàtiques de venda de títols de Metrovalencia i TRAM d’Alacant. En este procés cal introduir la targeta en la màquina expenedora, seleccionar l’opció de “Recarregar” i prémer de nou “Recarregar”.

En el cas de Castelló els usuaris han d’obtindre un nou suport que s’entrega en l’oficina d’Atenció al Client del TRAM de Castelló, situada al carrer Carcaixent, 1. Al seu torn, l’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV) ha desenvolupat l’app SUMAJoven, està disponible en la PlayStore en els pròxims dies, i que permetrà la renovació automàtica de l’abonament jove carregat en la targeta. D’esta manera es pot fer la recàrrega des de qualsevol telèfon Android sense cap tràmit ni cost addicional.

Els jóvens de fins a 30 anys que no disposen d’este abonament poden sol·licitar-lo a través de la pàgina web de Metrovalencia i TRAM d’Alacant, en l’apartat de cita prèvia, i en l’oficina d’atenció al client del TRAM de Castelló.

WhatsApp Portal de Xàtiva