La Diputació de València, amb la seua marca turística València Turisme, tindrà un any més una presència activa en la Fira Internacional de Turisme (FITUR) que se celebrarà a Madrid del 19 al 23 de maig, en la qual convidarà a ‘viure’ València en les seues múltiples facetes i nombroses possibilitats d’experiències mitjançant la campanya ‘Somies València, Viu-la!’
El diputat de Turisme, Jordi Mayor, ha destacat que «anem cap a unes setmanes importants per al turisme, en les quals València Turisme i tota la província acudixen a la nova edició de FITUR amb els deures fets. Des del sector i les institucions s’ha treballat molt i bé en l’últim any, la qual cosa provocarà que este estiu donem molt a parlar, amb previsió de bones xifres per al sector».
A més, ha explicat que les claus de les accions realitzades han sigut «la suma d’esforços i la capacitat d’adaptació a la realitat i superació per part de tots els agents implicats en la recuperació i projecció del turisme a la província», la qual cosa en la seua opinió ha permés créixer en la «construcció del destí València entre tots, com un destí amable, polivalent, desestacionalitzat, intel·ligent i sostenible, en el qual cada localitat o producte sàpia quines són les seues fortaleses i estratègies a implementar per a ser més competitiu».
Una província en 205 metres quadrats
València Turisme ocuparà en Fitur una superfície de 205 metres quadrats en l’estand de la Comunitat Valenciana per a representar l’oferta de tota la província; concretament 27 municipis i mancomunitats que compartiran espai amb Gandia, Cullera, Sagunt, Canet d’en Berenguer i Oliva, que participen també com coexpositors i principals destins de la província, a més de 59 empreses del sector turístic.
La marca de la Diputació de València se servirà, per a això, de cinc pantalles tàctils, dos panells amb codis QR amb informació turística descargable, 13 demostracions gastronòmiques i huit presentacions de producte audiovisuals, i quatre presentacions en la plaça central de l’estand de la Comunitat.
Així mateix, l’estand comptarà amb una zona de reunions presencials per a empreses, en la qual també està previst celebrar una ronda de reunions entre el president de la Diputació, Toni Gaspar, el diputat de Turisme, Jordi Mayor, i els representants dels destins presencials per a analitzar les perspectives turístiques de cara a la temporada estival i la resta de l’any.
Tot això marcat per les restriccions i mesures de seguretat que exigixen actualment les condicions sanitàries, amb senyalització d’accessos i eixides, mobilitat limitada i distàncies de seguretat, entre altres.
Altres productes i espais
D’altra banda, València Turisme ha reeditat enguany el seu Catàleg de Productes Turístics, incrementant el seu contingut en una vintena d’opcions fins a recollir un centenar de propostes dirigides a diferents segments turístics, com el turisme cultural, gastronòmic i actiu.
València Turisme també serà present en altres espais de FITUR, com l’espai LGTQ+B i el destinat a la promoció de la indústria cinematogràfica a la província, a través de Film València, en els quals es perseguix mostrar una oferta turística dels municipis més diversificada i completa, tractant d’oferir una imatge complementària cap a un públic més segmentat.