La Casa de Cultura de Xàtiva acull aquest divendres 6 de febrer de 2026, a les 19.30 hores, la presentació del llibre «50 anys de la mort del dictador», una publicació que reuneix els estudis presentats en el XVI Memorial de Víctimes del Bombardeig de Xàtiva de 1939, celebrat l’any passat. Per a contextualitzar aquella edició, es pot consultar la informació publicada a Portal de Xàtiva sobre el XVI Memorial de les víctimes del bombardeig de 1939.
La presentació anirà a càrrec de l’advocada María José Martínez Cledera, membre de l’Ateneu Popular de Xàtiva i d’Endavant. En el mateix acte s’anunciarà el programa de conferències i activitats del pròxim Memorial, el XVII, que tindrà lloc els dies 13 i 14 de febrer de 2026 també a la Casa de Cultura.
L’acte s’emmarca en la línia d’activitats de memòria democràtica que la ciutat ha anat desplegant en els últims anys, amb propostes que combinen divulgació i record de les víctimes.












