Clínica dental Pablo Fos

Xativa sostenible

La sala de conferències de la Casa de Cultura de Xàtiva acollirà aquest dijous 4 de desembre a les 19.30 h la presentació de Planeta indultat, el nou llibre de l’escriptor riberenc Joan Carles Ventura, publicat per Bromera. L’activitat està organitzada per la falla Avinguda Selgas i Adjacents i comptarà amb la intervenció del periodista i escriptor xativí Xavi Aliaga, encarregat de conduir l’acte.

Planeta indultat es presenta com una sàtira irreverent amb tocs de sainet cosmicòmic, una història carregada d’humor que observa les tradicions valencianes —especialment les falles— a través de la mirada perplexa d’uns alienígenes que aterren a la Ribera en plena festa. Ventura proposa així un exercici de distanciament irònic que permet redescobrir costums populars des d’una òptica extraterrestre, exagerada i profundament lúdica.

Amb una prosa àcida i mordaç, l’autor combina humor delirant i referències de ciència-ficció de sèrie B en un relat que barreja pirotècnia, crítica social i esperit festiu. El resultat és una astracanada astuta i desbordant, concebuda per divertir i alhora convidar a mirar-nos com a societat amb una dosi sana d’autoparòdia.

Joan Carles Ventura (Sueca, 1978) és guionista, redactor i directiu de televisió a mitjans com À Punt, IB3, TVE, Telemadrid o Canal 9. Com a escriptor, ha conreat diferents gèneres amb títols com Camins dubtosos (2018), Em diuen Fletxa (2019, Premi Memorial Agustí Vehí), Estira el fil, Ariadna (2020, Premi Ciutat de Torrent), Un món per guanyar (2021), Fletxes desviades (2022, Premi València Negra) o Cròniques distòpiques (2022), fins arribar al seu treball més recent, Planeta indultat (2025).

WhatsApp Portal de Xàtiva