Els carrers de Xàtiva s’ompliran de valors, emocions i compromís amb la dissetena edició de la Carrera Popular d’Aspromivise, una iniciativa que aposta per l’esport com a eina transformadora i educativa. Més de 2.300 xiquets i xiquetes de centres educatius de Xàtiva, la comarca i altres punts del territori valencià hi participaran en aquest esdeveniment inclusiu que reivindica, una vegada més, que totes les persones són igual de diferents.
Amb el lema d’inclusió a la inversa, la carrera es consolidarà com un espai en què l’educació vivencial es transforma en una experiència col·lectiva. Marta Córdoba, monitora d’esports d’Aspromivise, ha avançat que «mostrar la diversitat a l’alumnat és invertir en el futur d’una societat més justa i ètica» i que «el compromís, la voluntat i l’actitud són la millor ferramenta per trencar barreres».
Aspromivise manté des de fa anys una aposta ferma per l’educació com a pilar de la inclusió, col·laborant amb escoles, instituts, universitats i fins i tot centres penitenciaris. La carrera, ajornada recentment per causes climatològiques, tornarà amb força per convertir-se, una vegada més, en una autèntica assignatura de valors. «Hem creat un espai diferent, on l’educació transcendeix l’asfalt i entra a les aules. La diferència ens enriqueix», afirmen des de l’organització.
La jornada no sols serà una festa de l’esport inclusiu, sinó també una oportunitat per transmetre un missatge contundent: la diversitat ens fa més forts com a societat. Tal com assenyala la periodista esportiva Sandra Córdoba, «cada vegada som més les persones que veiem l’esport inclusiu com l’espill cap a una societat més justa».













