- L’equip humà d’Hinojosa ha sigut una de les prioritats, impulsant accions per a fomentar l’ocupació de qualitat i el desenvolupament professional
- La companyia ha multiplicat esforços per a col·laborar amb el seu entorn més pròxim, donant 14.000 màscares i 23.500 caixes de cartó per a la distribució de béns de primera necessitat
- L’acreditació “Residu Zero” o la instal·lació d’una central fotovoltaica en una de les seues plantes mostren el seu compromís amb la sostenibilitat
La Responsabilitat Social Corporativa (RSC) ha cobrat especial importància en un exercici 2020 marcat pel COVID19. Conscient de la complexitat del context i dels seus efectes sobre la societat, Hinojosa ha oferit una resposta ràpida a les necessitats del moment, incrementat la col·laboració amb les persones i organitzacions dels seus entorns més pròxims. Tot això, mantenint el seu compromís amb la sostenibilitat i la innovació.
Les actuacions dutes a terme en aquesta matèria queden recollides en la seua quarta Memòria RSC “El nostre paper amb l’entorn”, que mostra la contribució voluntària d’Hinojosa amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i l’Agenda 2030. El document ha sigut elaborat, un any més, d’acord amb l’estàndard internacional de Global Reporting Initiative (GRI) i seguint la Llei 11/2018 en matèria d’informació no financera i diversitat, que transposa la Directiva Europea 2014/95. A més, ha sigut verificat per AENOR.
La prioritat, les persones
Una de les prioritats per a Hinojosa han sigut les persones. La rapidesa en la presa de decisions ha sigut clau per a mantindre les seues plantes operatives, com a activitat essencial, oferint un servei ininterromput a les indústries d’alimentació i béns de primera necessitat, per a garantir l’aprovisionament de productes.
Un servei a la societat que no haguera sigut possible sense la implicació i esforç dels empleats d’Hinojosa. Per això, des del primer moment es va posar en marxa un Pla de Seguretat específic per a preservar el benestar de l’equip humà que, d’altra banda, ha continuat creixent durant el 2020: el grup ha incorporat Galeria Gràfica (València) i ha iniciat la seua expansió internacional amb l’adquisició de la portuguesa Graphicsleader en 2020, i de la francesa Allard Emballages, en 2021.
En paral·lel, la companyia ha continuat impulsant accions per a fomentar l’ocupació de qualitat i el desenvolupament professional, una de les seues tres línies estratègiques de RSC. Entre elles, el primer Cicle d’FP Dual d’Impressió Gràfica en les instal·lacions d’Hinojosa Xàtiva i Cartonatges Bernabéu; o “Hinojosa Graduates Program”, un projecte per a atraure talent jove al grup i formar-los com a futurs líders de la companyia.
El passat exercici, també es va fomentar la inserció laboral de persones en risc d’exclusió social, col·laborant amb organitzacions com la Fundació Defora (Elx) o amb el projecte “Escola d’Ocupabilitat” de Càritas.
Suport a l’entorn pròxim
Una segona línia estratègica de RSC d’Hinojosa engloba les accions de caràcter més social, fent costat als territoris on desenvolupa la seua activitat.
Amb la irrupció de la pandèmia, la companyia es va bolcar en la protecció de les persones més vulnerables mitjançant la donació de més de 14.000 màscares i de 23.500 caixes de cartó, amb les quals es va facilitar la distribució de material sanitari, equips de protecció individual i altres béns de primera necessitat.
A més, els departaments d’I+D d’Hinojosa van desenvolupar separadors de cartó destinats a la protecció dels empleats d’organismes públics i privats que havien de continuar treballant durant la pandèmia.
Sostenibilitat i innovació, sempre presents
Encara que el focus en 2020 han sigut les persones, la companyia ha mantingut el seu compromís amb el desenvolupament sostenible: un valor que, a més de ser una de les seues línies estratègiques de RSC, forma part del seu ADN en basar el seu model de negoci en l’economia circular. En aquest sentit, Hinojosa ha obtingut l’acreditació Residu Zero en algunes de les seues plantes, amb la qual evidència que més del 90% dels residus es destinen a valorització, matèria en la qual són pioners en el sector.
Altres iniciatives remarcables han sigut la construcció d’una central solar fotovoltaica en les seues instal·lacions de Còrdova; la instal·lació d’una electrogasolinera per als seus empleats; o la construcció de calderes de biomassa i biogàs en la planta de Sarrià de Ter, per a incrementar l’ús d’energies renovables.
D’altra banda, Hinojosa ha continuat potenciant la innovació, palanca fonamental del seu creixement, amb el llançament de 360 Green Packaging: una nova gamma d’envasos primaris sostenibles que donen resposta a les noves tendències de mercat.