- L’increment del comerç en línia i del sector de l’alimentació claus del creixement del passat exercici
- Hinojosa va iniciar en 2020 la seua expansió internacional amb l’adquisició de la portuguesa Graphicsleader
- Hinojosa invertirà 130 milions d’euros en els pròxims tres anys en digitalització, innovació, eficiència energètica i millora de la competitivitat de les plantes
Hinojosa ha tancat 2020 amb una facturació de 430 milions d’euros, un 3% més que l’any anterior. L’e-commerce i l’alimentació van ser els sectors que, a causa dels canvis d’hàbits de consum, més van incrementar la demanda d’envasos i, per tant, van contribuir en aquest avanç. A pesar que ha sigut un exercici complicat, marcat per la COVID-19, s’ha posat en valor la importància de l’embalatge com a activitat essencial per a garantir el bon funcionament de tota de la cadena de subministrament.
Davant aquests reptes, les prioritats del grup han sigut la seguretat dels seus 1.900 empleats i recolzar en tot moment als seus més de 8.000 clients, assegurant-los un servei àgil i flexible davant les variacions de demanda sense precedents que s’han viscut enguany.
Fins i tot en aquesta situació d’incertesa, Hinojosa ha continuat potenciant la innovació, palanca fonamental en el seu creixement. Destaca en aquest exercici el llançament de 360 Green Packaging, la nova gamma d’envasos primaris sostenibles que dona resposta a les noves tendències de mercat.
Per a reforçar aquesta estratègia, Hinojosa té previst invertir un total de 130 milions d’euros en els pròxims tres anys, dedicats fonamentalment a innovació, digitalització, eficiència energètica i millora de la competitivitat de les plantes.
Inici de l’estratègia d’expansió internacional
Entre les principals fites d’Hinojosa durant 2020 destaca l’arrancada de la seua expansió internacional amb la incorporació al grup de Graphicsleader, líder del sector d’embalatge d’alta qualitat d’impressió a Portugal, dirigits principalment a la indústria alimentària, el calçat i tèxtil. La companyia ha tancat 2020 amb una facturació de 25 milions d’euros.
Durant el passat exercici, el grup també va continuar ampliant el seu porfolio de solucions d’envasos i embalatges amb l’adquisició de Galeria Gràfica, especialitzada en la fabricació d’estotjos premium d’alt valor afegit i amb elevades especificacions tècniques, amb una facturació de 6 milions d’euros en 2020.
L’expansió internacional ha continuat a principis de 2021 amb la compra del grup francés Allard Emballages, especialitzat en la fabricació i comercialització de paper i embalatges de cartó ondulat que en 2020 va facturar 86 milions d’euros.
En conjunt, aquestes operacions dutes a terme per Hinojosa en 2020 reforcen la seua estratègia de creixement i diferenciació dins del sector. D’aquesta manera, el grup busca consolidar el seu posicionament com l’actor amb el porfolio en solucions d’embalatge sostenibles més ampli, donant resposta tant a les actuals necessitats dels clients com a les noves tendències del mercat.
Avanços per a minimitzar la seua petjada de carboni
L’Economia Circular és el model de negoci que dirigeix tota l’activitat d’Hinojosa, potenciat pel sistema d’integració vertical del grup.
En aquest sentit, entre els objectius estratègics i operatius de desenvolupament sostenible durant 2020, la companyia ha posat en marxa una sèrie d’accions per a potenciar l’ús d’energies renovables que li permeten minimitzar les seues emissions de CO₂. Destaquen, entre altres projectes, la instal·lació d’una central fotovoltaica d’última generació en la seua planta cordovesa de Rambleños o la posada en marxa d’un sistema de tractament de biogàs en la paperera de *Sarrià. Així mateix, Hinojosa Embalatge Xàtiva ha sigut la primera fàbrica del sector de l’embalatge a nivell nacional a aconseguir la certificació Residu Zero.
Seguint amb el seu compromís de protegir l’entorn, s’han marcat com a objectius per a 2023 incrementar les instal·lacions fotovoltaiques, garantir que el 100% de li energia consumida siga renovable i estendre gradualment la certificació Residu Zero a les plantes del grup. Al seu torn, es potenciarà la línia d’envasos primaris reciclables i sostenibles amb l’entorn.
Sobre Hinojosa
Amb més de 70 anys d’experiència, Hinojosa és líder del sector d’envàs i embalatge i és considerat un dels principals grups empresarials familiars espanyols. La companyia, que ha experimentat un important creixement en els últims anys, va iniciar en 2020 la seua expansió internacional. En l’actualitat compta amb vint plantes de producció situades a Espanya, Portugal i França. La innovació, l’especialització i l’orientació i proximitat amb el client són els pilars sobre els quals se sustenta aquest creixement. L’empresa va tancar 2020 amb una facturació de 430 milions d’euros.
La seua projecció internacional es veu reforçada per la seua presència en Blue Box Partners, l’aliança europea integrada per quatre companyies d’origen familiar líders en els seus respectius països en el sector de l’Embalatge, que compta amb prop de 10.200 empleats. En 2019 BBP va aconseguir les 100 plantes i una facturació de 2.800 milions d’euros.