Clínica dental Pablo Fos

WhatsApp

Estudi Alicia Herrero

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha presentat als ajuntaments l’Estratègia de Mobilitat de la província de València en la qual, segons ha destacat, «el transport públic i la mobilitat sostenible juguen un paper clau en la recuperació econòmica«.

En la presentació, el conseller ha assenyalat que la pandèmia ha provocat unes greus alteracions en totes les pautes de mobilitat al llarg de la Comunitat Valenciana i «necessitem, en el marc del diàleg amb els ajuntaments, treballar per a tindre una estratègia comuna, de totes les administracions, perquè aquesta nova mobilitat a la qual ens porta la pandèmia siga amb criteris racionals, sostenibles i d’eficiència«.

Arcadi España ha insistit que, des de la Conselleria, «hem de treballar braç a braç amb els ajuntaments per a millorar i garantir aquest transport públic eficient, amb les freqüències adequades i que garantisca la seguretat de tots els ciutadans«.

Per al titular de Mobilitat, el camí per a aquesta nova normalitat «no és utilitzar tots el vehicle privat, és tindre un transport públic segur i apostar també per altres formes de mobilitat com anar a peu, en patinet o amb bicicleta, i cal fer-ho de la mà de tots els ajuntaments«.

En aquest sentit el conseller ha destacat que «era necessari dissenyar una estratègia valenciana de mobilitat en l’etapa de normalitat millorada que permeta oferir als ciutadans alternatives de desplaçament àgils, puntuals, còmodes i assequibles i evitar un sistema de transport insostenible, que no ajudaria ni a la integració ni a l’equilibri social i maximitzaria l’impacte mediambiental, amb tots els problemes que això comporta«.

Eixos d’actuació

En els principals eixos d’actuació de l’Estratègia de Mobilitat de la província de València, Arcadi España ha ressaltat la racionalització de l’ús del vehicle privat, l’aposta per la bicicleta com a garantia de sostenibilitat, i la reorganització de l’espai públic perquè el vianant retrobe el seu lloc, així com l’aposta pels carrils bus i pels carrils bus i VAO (Vehicles d’Alta Ocupació).

Igualment, es recomana la regulació de les hores punta per a evitar aglomeracions en els desplaçaments, establir sentits de circulació en l’espai urbà per als vianants i el reforç de l’oferta així com la millora de l’eficiència de la xarxa del transport urbà.

Itineraris ciclistes per a connectar municipis

Com ha indicat el conseller, «en l’objectiu de la Generalitat que la bicicleta s’utilitze també com una eina de mobilitat quotidiana per a l’ús diari, es proposa potenciar i fomentar la xarxa d’itineraris ciclistes que connecten els municipis metropolitans i que garantisquen la seguretat dels usuaris, així com un pla específic d’estacionament per a bicicletes«.

En l’àrea metropolitana de València s’inclou 14 itineraris ciclistes: la Vía Churra, Carpesa-Tavernes Blanques-Alboraia, Alboraia-València, Tavernes Blanques-València, la conexión Empalme y Burjassot, València-Godella, València-Paterna, la conexión Quart de Poblet-València, Aldaia-Quart de Poblet, Picanya-Xirivella, Xirivella-València, Picanya-Paiporta con València, Horta Sud (La Torre)-Valéncia y Puçol-Sagunt.

A més, entre altres mesures, s’inclou ajudes directes de la Generalitat per a la compra de bicicletes urbanes, bicicletes elèctriques i vehicles de mobilitat personal en els establiments amb seu en la Comunitat que s’adherisquen a aquest pla.

El conseller també ha fet referència a l’Oficina Valenciana de la Bicicleta que s’encarrega d’elaborar estudis i projectes, al desenvolupament d’aplicacions per a crear un canal de comunicació amb usuaris, a informar i difondre la normativa existent i en general totes aquelles actuacions que ajuden a potenciar l’ús de la bicicleta.

Carrils prioritaris per a autobusos

D’igual manera, el conseller ha ressaltat la necessitat d’implantar una xarxa d’itineraris prioritaris per al transport públic en superfície, així com carrils VAO-bus en aquells corredors amb una oferta superior a les 50 expedicions al dia que experimenten nivells de servei en hora punta superior als 300 passatgers i passatgeres.

D’aquesta forma, per a aconseguir una millora del servei de transport públic metropolità per carretera tant en temps com en freqüències, l’Estratègia de Mobilitat proposa carrils-bus a Xirivella-València i Horta Sud, i Carril VAO (bus) en la CV35 i en la V-21, ací a partir de la finalització de les obres del Ministeri.

WhatsApp Portal de Xàtiva