Els socialistes de l’Alcúdia de Crespins impulsen mesures contra la calor i per a una mobilitat més sostenible

El grup municipal presenta al Ple iniciatives per crear zones d’ombra, millorar la climatització escolar i elaborar una ordenança de mobilitat

102

Clínica dental Pablo Fos

El grup municipal socialista de l’Alcúdia de Crespins ha portat a l’últim Ple Ordinari diverses iniciatives enfocades a fer front al canvi climàtic, protegir la ciutadania de les temperatures extremes i millorar la mobilitat urbana. Totes elles han sigut aprovades per unanimitat.

Una de les propostes més destacades ha sigut la posada en marxa d’un Pla Local d’Ombres, que busca garantir espais més habitables a l’aire lliure. «Este pla ha de garantir que llocs com els patis escolars, els parcs infantils o les places disposen de l’ombra necessària, especialment en les zones centrals, que són les més utilitzades per la infància», ha explicat el portaveu socialista Roberto Granero. L’objectiu és reduir l’impacte de les onades de calor i evitar colps de calor, cada vegada més freqüents.

Climatització escolar i nova ordenança de mobilitat

En la mateixa línia, els socialistes han proposat instar la Generalitat Valenciana a desenvolupar un Pla Integral de Climatització i Confort Tèrmic en els centres educatius públics. Granero ha recordat que molts centres pateixen condicions extremes tant a l’estiu com a l’hivern, i que cal garantir una temperatura òptima per a l’aprenentatge, prioritzant els centres més vulnerables. La proposta també inclou ajudes als ajuntaments per a millores directes.

Pel que fa a la mobilitat, el grup socialista ha defensat la necessitat de començar a treballar en una ordenança municipal que regule la circulació de vehicles, la convivència amb els VMP i els drets dels vianants. «És el moment de posar les bases d’un poble més verd i amb menys fum», ha dit Granero, que ha subratllat la urgència d’actuar davant els efectes del canvi climàtic.

Finalment, també han reclamat que s’actue per revertir l’exclusió de l’Alcúdia de Crespins dels descomptes de transport de la Generalitat amb la targeta SUMA, fet que consideren un tracte discriminatori cap al municipi.

«L’equador de la legislatura és un bon moment per acostar la nostra tasca a la ciutadania i millorar la comunicació amb ella. En els Plens passen coses importants que han de conéixer», ha conclòs el portaveu socialista.

WhatsApp Portal de Xàtiva