El Pavelló de Don Bosco va albergar aquest diumenge 16 de novembre la jornada inaugural d’una nova edició de la lliga inclusiva de bàsquet, una competició on esportistes de diferents clubs i persones vinculades a entitats de Diversitat Funcional Intel·lectual comparteixen pista per demostrar que una altra manera d’entendre l’esport és possible.
Aquesta ha sigut la primera de diverses jornades previstes, totes amb el mateix objectiu: visibilitzar un model de bàsquet inclusiu que combina joc, convivència i aprenentatge mutu. Des de l’organització assenyalen que el projecte vol transmetre que «el bàsquet no és només el convencional, sinó un espai que pot integrar capacitats diverses».
La lliga, organitzada per l’Associació Esport Inclusiu de València (ADIV), compta enguany amb la participació de l’equip mixt format per CB Genovés i Aspromivise, així com els conjunts del Picken Claret (València), Fundació Espurna (Gandia), CB Altura (Castelló), CB Oliva Aderes, Units i UPV-ADIV.
Segons els organitzadors, es tracta d’una experiència “vivencial i plenament inclusiva”, on jugadors de clubs i persones que formen part d’entitats vinculades a la discapacitat participen conjuntament, compartint valors, esforç i espai de joc.
Des del CB Genovés i Aspromivise destaquen que aquesta lliga reforça una línia de treball que totes dues entitats impulsen des de fa anys: fer de l’esport un espai segur, obert i integrador, on totes les persones tinguen cabuda. Per això, s’han establit diferents categories per garantir una participació justa i equilibrada.
Un dels tècnics presents va afirmar que «estes jornades confirmen el potencial del bàsquet de formació. Els clubs tenim la responsabilitat que qualsevol persona que vulga practicar aquest esport puga fer-ho. El fet de veure jugar de manera inclusiva a clubs ordinaris i entitats vinculades a la discapacitat és un missatge potent i necessari».
Aquesta primera trobada consolida un projecte que suma sinergies entre clubs i entitats, i que amplia l’abast de la pràctica esportiva. L’esport, assenyalen, és també una ferramenta educativa capaç de trencar barreres, crear comunitat i fomentar un model social més inclusiu.
















