El Club Natació Xàtiva va competir el dissabte 31 de gener i el diumenge 1 de febrer en la fase provincial de l’autonòmic aleví d’hivern, una cita integrada dins dels XLIV Jocs Esportius, celebrada a la Piscina Municipal Coberta de Gandia amb 148 nadadors i nadadores de 12 clubs de la Federació de Natació de la Comunitat Valenciana.
En clau local, l’equip xativí va participar en diverses proves individuals i en tots els relleus, amb un balanç de resultats molt destacat. De fet, esta competició dona continuïtat a la temporada alevina, després de la recent cita d’Alzira.
Participants del Club Natació Xàtiva
Categoria aleví 2014: Lara Martí, Lucía Pedernera, Leyre Aguirre, Chloe Iaschuk, Emili Patricia Lala, Axel Arteche, Julen Belda, Carles Cambra, Mario Sendra i Ethan Penadés.
Categoria aleví 2013: Paula Rodríguez, Ian Chust, Lucas Revert i Ares Andreu.
Resultats més destacats
Entre les actuacions individuals, Lucas Revert va aconseguir la primera posició en 50 m braça (35”97), 100 m braça (1’18”40), 100 m estils (1’14”79) i 200 m lliures (2’14”93).
Lara Martí es va imposar en 200 m esquena (2’38”13), 50 m esquena (33”26) i 50 m lliures (29”43), i va obtindre, en les proves indicades, la mínima per als pròxims campionats d’Espanya. A més, també va aconseguir mínima nacional en 200 m lliures en nadar la primera posta del relleu, amb 2’23”05.
Ian Chust va sumar el triomf en 200 m estils (2’29”84), 50 m esquena (31”06), 100 m esquena (1’04”30) —amb mínima nacional— i 400 m estils (5’18”69), també amb mínima nacional.
En fons, Carles Cambra va ser primer en 800 m lliures amb 12’03”35.
Tres relleus guanyats
El quartet format per Ares Andreu, Ian Chust, Lucas Revert i Mario Sendra va obtindre la primera posició en els relleus 4×200 m lliures, 4×100 m lliures i 4×100 m estils.
A més, Lucas Revert, Julen Belda, Axel Arteche, Ares Andreu, Mario Sendra, Chloe Iaschuk, Leyre Aguirre i Carles Cambra van aconseguir mínimes en diverses proves per als pròxims campionats autonòmics d’estiu.
Casesnoves, cinqué a Madrid en 200 braça
D’altra banda, en el Campionat Open Absolut d’Hivern de la Federació Madrilenya, el nedador xativí Guillem Casesnoves va competir en 200 m braça, es va classificar per a la final i va finalitzar en quinta posició amb un temps de 2’27”96.













